خبرگزاری کار ایران

روحانی در ارومیه:

حق مردم است که بتوانند راجع به زبان مادری خود تصمیم بگیرند

کد خبر : ۸۰۳۰۱

به شما قول می دهم در دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه جزو اولین برنامه خواهد بود.

حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی صحبت های خود را با سلام و درود به شهیدان و مردم این سرزمین آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در جمع هواداران خود با اشاره به اینکه من در اولین روز دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه را در دستور کار قرار خواهم داد گفت: شما شعار دادید و گفتید دریاچه ارومیه را نخواهید گذاشت خشک شوید شما گفتید با اشک چشم تان دریاچه ارومیه را پر می کنید من به فدای چشم های شما. به شما قول می دهم که اگر بار مسئولیت اجرایی بر دوش من قرار گفت و اگر مردم مصلحت را در این دیدند من در اولین روز دولت دریاچه ارومیه را در دستور کار قرار خواهم داد.

وی ادامه داد: ما در مرکز مطالعات استراتژیک مدت هاست کارگروه ویژه ای برای دریاچه تشکیل دادیم.اولین بررسی ها می گوید اگر خدایی نکرده دریاچه ارومیه خشک شود 14میلیون نفر زیست شان، حیات شان مورد خطر قرار می گیرد و آن وقت زیستگاه های نمک تمام زمین های کشاورزی را نابود خواهد کرد.باید آب دریاچه خزر را به ارومیه منتقل کنیم.

روحانی در ادامه تاکید کرد: به شما قول می دهم در دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه جزو اولین برناما خواهد بود پیش بینی محاسباتی اولیه نشان می دهد که برای انتقال آب از دریاچه خزر به اردبیل تبریز و سپس ارومیه 2 تا 2 و نیم میلیارد تومان هزینه خاواهد شد اما با ایجاد دریاچه مصنوعی در مسیر زمین هایی که حاصل می شود مخارج را تا 70درصد تقلیل می دهد. البته محاسبات در دولت تدبیر و امید مورد بررسی دقیق خواهد گرفت و در هر مرحله مطالعات را به اطلاع شما خواهم رساند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده دوم خود را اجرایی کردن اصل 15 قانون اساسی دانست و افزود: من اصل 15 قانون اساسی را اجرایی خواهم کرد. این حق مردم است که بتوانند راجع به زبان مادری خود تصمیم بگیرند.

روحانی در تشریح سومین وعده خود گفت:‌ من حقوق شهروندی را تدوین و اجرا خواهم نمود. در حقوق شهروندی اقلیت و اکثریت وجود ندارد. در حقوق شهروندی کرد، آذری زبان، ترکمن، بلوچ عرب و فارس یکسان خواهند بود.

وی ادامه داد:فقط با وحدت و اتحاد از بین تبعیض قادر خواهیم بود کشور را به توسعه برسانیم. چشم انداز 20ساله ای که در طول هشت سال در مقام عمل به آن اعتنایی نشده را اجرایی کنیم.

روحانی در ادامه گفت: کسی به شما نگوید رئیس جمهور تعیین شده است کسی به شما نگوید رای شما اثر ندارد کسی به شما نگوید رای شما حفظ نخواهد شد. اینها می خواهند به راحتی افراد خود را یک بار دیگر بر مردم مسلط کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه من از کلمه زندان تنفر دارم خاطرنشان ساخت:من با ایجاد وحدت و اتحاد و ایجاد اجماع در بین مسئولین عالی رتبه کاری خواهم کرد خانواده ها آسوده بخوابند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه دولت آینده دولت شعور است نه شعار عنوان کرد: نوبت افراط گرایان دیگر بس است ما اعتدال را جایگزین خواهیم کرد ما مسیر دوست صلح برادری را جایگزین خوهیم کرد. در دولت تدبیر و امید دیگر از آمار دروغ خبری نخواهد بود ما باید ثابت و آرامش را به کشور بازگردانیم.دیگر بیکار وجود نخواهد داشت و ارزش پول ملی ظرف شش ماه به نصف تا یک سوم تقلیل نخواهد کرد.

روحانی دراین مراسم سخنرانی خود را با سلام بر آذربایجان شهیدان این سرزمین سلام بر حمید و مهدی باکری، سلام بر امامی که آزادی را به ایران ارزانی داشت، سلام بر ولایت و رهبری که ستون و خیمه انقلاب است و سلام بر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی آغاز کرد.او روز 24 خرداد را روزی دانست که سرنوشت کشور را در آن تعیین خواهیم کرد.

هواداران روحانی در این مراسم با دادن شعارهای مختلف مانند دریاچه ارومیه احیا باید گردد، دولت گشت ارشاد نمی خواهیم نمی خواهیم، آذربایجان یاشاسین، مطالبات خود را مطرح کرده و از حسن روحانی استقبال کردند همچنن لازم به ذکر است که هواداران در پی اعلام خبر کناره گیری عارف به نفع روحانی در ورزشگاه شهید شیرودی از عارف در قالب شعار عارف عارف تشکر قدردانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز