خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی SE۵ جنوب شرق تبریز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۶

این مخزن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در حد فاصل تبریز و باسمنج به منظور ذخیره و تامین آب ساکنین قسمت‌هایی از شهرک مرزداران، اراضی پشت نمایشگاه بین المللی و قسمت‌هایی از مصلی احداث شده است.

ایلنا: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت پروژه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز بهره برداری می‌شود.
به گزارش ایلنا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: این مخزن در حد فاصل تبریز و باسمنج به منظور ذخیره و تامین آب ساکنین قسمت‌هایی از شهرک مرزداران، اراضی پشت نمایشگاه بین المللی و قسمت‌هایی از مصلی احداث شده است.
رضا پوررجب در خصوص تغذیه مخزن جنوب شرق از طریق ایستگاه پمپاژ ائل گلی گفت: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ مرتفع ائل گلی که قبلا مورد بهره برداری قرار گرفته و همچنین با بهره برداری از مخزن جنوب شرق تبریز امکان توسعه خطوط انتقال مربوطه وامکان ذخیره و توزیع آب شرب مناطق شهید یاغچیان، باغچه‌بان، فردوس، گلستان، میرداماد، سهند و شهرک دادگستری با فشار و دبی مناسب فراهم می‌شود.
وی با اشاره به مشخصات مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز گفت: برای مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز یک باب ساختمان کلر زنی، یک باب شیرخانه و همچنین تجهیزات مکانیکال مخزن کلر زنی اجرا شده است.
پوررجب اضافه کرد: برای اجرای این مخزن ۹۰۰ متر از لوله چدن داکتیل و ۲۵۰ متر نیز از لوله‌های فولادی استفاده شده است.
وی با اشاره به رفع مشکل این مناطق با بهره برداری از این پروژه‌ها گفت: با اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ ائل گلی و مخزن جنوب شرق تبریز شبکه توزیع آب مناطق شهید یاغچیان، باغچه‌بان و فردوس به خطوط خروجی مخزن جنوب شرق ومشکلات بهره برداری که جریان آب مناطق مزبور قطع می‌شد مرتفع می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: قبل از راه اندازی ایستگاه پمپاژ و بهره برداری از مخزن جنوب شرق تبریز، آب مورد نیاز مناطق میرداماد، کوی دادگستری و سهند از طریق پمپاژ مستقیم آب به شبکه توزیع تامین می‌شد که مشکلات زیادی را از بابت حوادث شبکه و قطع جریان آب در مواقع قطع برق ایجاد می‌کرد که در حال حاضر به صورت ذخیره سازی و توزیع ثقلی آب انجام می‌گیرد.
پوررجب درادامه به ظرفیت پمپاژ ائل گلی به مخزن جنوب شرق اشاره کرد و گفت: ظرفیت ایستگاه پمپاژ آب از مخزن ائل گلی مرتفع به مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز ۳۶۰ لیتر در ثانیه و از طریق ۴ دستگاه الکتروپمپ مشابه از نوع سانترفیوژ افقی با کوپلاژ مستقیم به الکتروموتور بوده ضمناً قدرت هر الکتروموتور ۲۵۰ کیلووات و کل توان مورد نیاز برای ایستگاه در زمان پیک ۸۰۰ کیلووات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز