خبرگزاری کار ایران

کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان‌شرقی از مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۳۲

این تجلیل به مناسبت تلاش‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای پیگیری ایجاد بیمارستان 300 تختخوابی تبریز صورت گرفت.

ایلنا: اعضای هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در نشستی با مدیردرمان تامین اجتماعی استان و معاونین این اداره کل از پیگیری‌های این مدیریت برای ایجاد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز قدردانی کردند.

در آغاز این نشست رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی در سخنانی گزارشی از وضعیت تشکل‌های کارگری استان را ارایه داد و گفت: مطابق قانون کار تشکل‌های کارگری در سه قالب شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگر و انجمن‌های صنفی کارگری تعریف شده است.

علی خادم با اشاره به فعالیت کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی افزود: از سه سال قبل به منظور ساماندهای و حضور گسترده‌تر در مجامع تصمیم گیری در این استان کانون انجمن‌های صنفی کارگری بخش حرف و کانون انجمن‌های صنفی کارگری بخش صنایع تشکیل شد و متعاقب آن کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی اعلام موجودیت کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این کانون گفت: این تشکل از بدو تأسیس با تعامل و ارتباط سازنده با مجامع قانونگذاری و اجرایی، برپایی همایش‌ها نسبت به طرح مشکلات جامعه کارگری و پیگیری آن‌ها اقدام نموده که در برخی موارد نتایج ثمربخشی را داشته است.

خادم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مهم جامعه کارگری و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به حوزه بخش درمان مربوط می‌شود خاطرنشان کرد: توسعه ارایه خدمات درمانی رایگان از طریق بیمارستان‌ها ومراکز درمانی مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی یکی از خواسته‌های کارگران می‌باشد که خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی قطعا کافی نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در فراهم کردن مقدمات ایجاد بیمارستان ۳۰۰تختخوابی جدید در تبریز افزود: کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با تقدیر از این تلاش آمادگی همراهی با مدیریت درمان در پیگیری‌های بعدی جهت تسریع در ساخت این بیمارستان است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بین النسلی یاد کرد وگفت: سرمایه‌های این سازمان متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگان بوده و باید در حفظ و حراست از آن با دقت بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این جلسه مرندی آذر عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری­آذربایجان شرقی و رییس انجمن صنفی کارگران مراکز CNGدر سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی خواستار توجه به وضعیت کارگران مراکز CNG شد وگفت: کارگران عضو انجمن مراکز CNG در حال حاضر در شرایط بسیار نامناسبی مشغول به کار بوده و اعمال قانون سخت وزیان آور در خصوص آنان یکی از ضروریات است.

همچنین فرتاش عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به ضرورت گسترش بیمه درمان تکمیلی برای کارگران اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارگران عضو این انجمن با توجه به شرایط سخت کاری نیازمند استفاده از مزایای بیمه درمان تکمیلی هستند که می‌بایست یک راهکار کلی برای بهره‌مندی کارگران متقاضی از بیمه درمان تکمیلی فراهم شود.

نایب رییس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی و رییس انجمن صنفی کارگران کارخانه زمزم نیز در این نشست به نحوه ارایه خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای بهره گیری از خدمات درمانی مستقیم مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به غیر از درمانگاه‌های موجود تأمین اجتماعی از وجود ۲ بیمارستان عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز استفاده می‌کنند که متاسفانه خدمات این مراکز در یک پیک زمانی مشخص ارایه می‌شود که با توجه به شرایط ساعات کاری کارگران امکان استفاده مناسب بیمه شدگان از آن جود ندارد.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه کارگران انتظار توسعه خدمات درمانی مستقیم تأمین اجتماعی دارند افزود: افزایش نرخ دارو‌ها از یک سو و عدم پوشش برخی دارو‌ها از طرف دیگر با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی و تورم بالای موجود کارگران را در حوزه درمان با مشکلات اساسی روبرو ساخته است که این قشر انتظار دارد با توجه به حق بیمه پرداختی به سازمان تأمین اجتماعی به این موضوعات نیز توجه اساسی شود.

همین گزارش حاکی است در ادامه این نشست با اهدای لوحی از سوی هیئت مدیره و بازرسان کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی از تلاش مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در پیگیری و فراهم کردن بستر لازم برای احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز