خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی:

هم اکنون ۵ درصد جمعیت کشور در آذربایجان شرقی زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۹۷

آذربایجان شرقی ششمین استان پر جمعیت کشور است.

ایلنا: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در آذربایجان شرقی سه میلیون و ۷۲۴ هزار و ۶۲۰ نفر حدود پنج درصد جمعیت کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی جعفری که در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی بناب سخن می‌گفت افزود: استان آذربایجان شرقی از لحاظ جمعیت رتبه ششم کشور را دارد.

وی به برخی از مشکلات این سازمان اشاره کرد و گفت: ثبت نشدن به موقع تغییر نشانی‌ها و کدپستی‌ها در کارت‌های ملی از مشکلات ثبت احوال بوده ضمن اینکه باید رصد مهاجرتی در استان دقیق‌تر و جدی‌تر از گذشته باشد مردم باید به هنگام تغییر نشانی سکونت از طریق اینترنت آن را به سامانه ثبت احوال اعلام کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت کارت‌های ملی فعلی تا پایان سال تمدید شده‌اند و فقط به خاطر تغییر نشانی سکونت و تغییر مندرجات و مشخصات صاحب کارت ملی قابل تعویض هستند.

وی در خصوص طرح صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: در سال ۹۱ زیر ساخت‌ها و مقدمات این طرح بزرگ با اجرای بایگانی الکترونیکی اسناد هویتی در موعد مقرر فراهم شد و همه ۹میلیون سند هویتی استان بایگانی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان به آغاز ارایه خدمات الکترونیکی و یکپارچه ثبت احوال به اهالی استان از سوم خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: با زیر ساخت‌های به وجود آمده هم اکنون تمام شهرستان‌های استان با استفاده ازسامانه هوشمند هم به داخل استان و هم به سایر استان‌های کشور خدمات به روز ثبت احوال ارائه می‌دهند.

وی محتویات و ظرفیت کارت ملی هوشمند را اطلاعات هویتی فردی و خانوادگی، وقایع حیاتی، اثر انگشت الکترونیکی و امضای دیجیتال عنوان کرد و گفت: عملیات صدور کارت ملی هوشمند در استان به مدت سه سال ادامه می‌یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: در این طرح شرط سنی دارندگان این کارت از ۱۵ سال به هفت سال کاهش یافته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز