خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های آذربایجان شرقی:

زندان‌های آذربایجان شرقی از نظر سرانه فضا استاندارد نیستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۸

زندان جدید تبریز با ظرفیت ۵ هزار نفر در بابا باغی در حال احداث است.

ایلنا: مدیر کل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: زندان‌های این استان از نظر سرانه فضا برای زندانیان، استاندارد نیستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا میرعلی اکبر بنی هاشمی در جشن گلریزان هشترود افزود: سرانه فضای استاندارد برای هر زندانی باید ۵/۱۴ متر و بازداشتگاه هشت متر باشد، اما این سرانه در زندان‌های استان بویژه زندان هشترود خیلی کم است.
وی یادآوری کرد: زندان هشترود در داخل این شهر و در فضای غیراستاندارد واقع شده و سال آینده در صورت تخصیص اعتبار لازم، به خارج از این شهر انتقال می‌یابد.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی، از ساخت زندان تبریز در محل باباباغی در ۹۲ هکتار با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع و با ظرفیت اسمی پنج هزار نفر خبر داد.
بنی هاشمی با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه، ساخت زندان تبریز و انتقال زندان فعلی به این مکان نیاز به ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار است، اظهار داشت: برای ساخت زندان در محل باباباغی حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
دادستان عمومی و انقلاب هشترود نیز در این همایش خواستار خروج زندان از داخل شهر شد و گفت: زندان هشترود در داخل شهر و در کنار یک مدرسه دخترانه واقع است که باید هرچه زود‌تر به خارج از شهر انتقال یابد.
رضا جداری خواستار ایجاد کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و آموزشی برای زندانیان در داخل زندان هشترود شد.
در این همایش از سوی مدیر کل زندان‌های استان ۳۰ میلیون ریال برای ستاد دیه و ۳۰ میلیون ریال هم برای انجمن حمایت از زندانیان هشترود اختصاص یافت و از سوی مردم نوع دوست و خیر این شهرستان نیز ۱۰۰ میلیون ریال برای آزادی و حمایت از زندانیان کمک مالی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز