خبرگزاری کار ایران

هفته اول لیگ بر‌تر تحت الشعاع بازی تراکتورسازی با پرسپولیس؛

رنگ هفته اول لیگ بر‌تر سرخ است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۵

در هفته اول سیزدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز مهمان تیم پرسپولیس تهران است.

ایلنا: هفته اول لیگ بر‌تر فوتبال کشور تحت الشعاع بازی تراکتورسازی تبریز با پرسپولیس تهران قرار دارد.
به گزارش ایلنا در هفته اول سیزدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز مهمان تیم پرسپولیس تهران است.
دقیقا سه فصل پیش نیز دو تیم در بازی هفته اول به مصاف هم رفتند که آن بازی با یک گل به سود پرسپولیس به اتمام رسید. این آخرین دیداری بود که پرسپولیس از تراکتورسازی امتیاز می‌گرفت و بعد از آن نتیجه پنج بازی بعدی به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده است.
تراکتورسازی در این فصل با جذب دو بازیکن مطرح پرسپولیس به نام‌های علی کریمی و کریم انصاری‌فرد اقدام کرده و این حساسیت بازی دو تیم را دو چندان کرده است.
محمد نصرتی و جواد کاظمیان نیز بازیکنان سابق پرسپولیس بودند و در واقع حضور بازیکنان قدیم پرسپولیس مقابل تیم سابقشان از نکات قابل توجه این بازی است.
سیدمهدی صالحی و قاسم دهنوی نیز از تراکتورسازی جدا و به پرسپولیس پیوسته است. با این حساب این بازی برای بازیکنان هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.
تیم تراکتورسازی تبریز فصل گذشته با ۶۵ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافته و پرسپولیس با ۵۰ امتیاز هفتم شد.
جالب اینکه آخرین بازی دو تیم در لیگ بر‌تر مقابل همدیگر بود که این بازی در تبریز با نتیجه ۳ بر ۱ به سود تیم تراکتورسازی تبریز به اتمام رسید.
به نظر می‌رسد محمد نصرتی، جواد کاظمیان و کریم انصاری‌فرد برای حضور در مقابل تیم سابق از انگیره لازم برخوردار باشند، اما حضور علی کریمی در این بازی در پرده ابهام قرار دارد. آیا جادوگر فوتبال حاضر است سحر خود را مقابل تیم سابقش نمایان کند.
در نیمکت دو تیم نیز تغییرات فراوانی به چشم می‌خورد. مجید جلالی در تراکتورسازی جای تونی اولیویرا را گرفته و علی دایی نیز جانشین یحیی گل محمدی شده است.


سابقه بازی‌های تیم‌های تراکتورسازی با پرسپولیس
دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون ۳۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۱۴ بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، ۱۲ بار بازی با تساوی خاتمه یافته و شش بار نیز تیم تراکتورسازی مقابل حریف نامدارش پیروزی از میدان خارج شده است.
نخستین بازی دو تیم در ۲۹ فروردین‌ ۱۳۵۴ در تهران برگزار شد که این بازی با سه گل به سود تیم میزبان به پایان رسید.
نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در ۱۲ آذر ۱۳۷۲ در ورزشگاه باغشمال تبریز به دست آمد که این تیم با گل‌های حسن‌علی شیری و حبیب پاک‌نژاد تیم پرسپولیس را شکست داد.
این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید و تنها گل پرسپولیس را جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.
مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به ۴۹ بار گلزنی به تیم تراکتور‌سازی تبریز شده‌اند. در مقابل مهاجمان تیم تراکتور‌سازی نیز ۳۴ بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.
فرشاد پیوس با ۹گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است. اکبر ذوالمجیدیان، کوروش برمک، داود رستمی، فرهاد خیرخواه، سید مهدی صالحی و فلاویو لوپز با زدن دو گل به پرسپولیس بهترین عملکرد بین مهاجمان تبریزی را دارند.
امیر قلعه‌نویی در دو بازی ۶ امتیاز از پرسپولیس کسب کرده‌ تا بهترین عملکرد سرمربیان تراکتورسازی به وی اختصاص داشته باشد.
علی باغمیشه، ناصر فرشباف، یونس باهنر، اسماعیل حلالی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد نصرتی و نبی‌الله باقری‌ها، سید مهدی صالحی و قاسم دهنوی از تیم تراکتورسازی به صورت مستقیم به تیم پرسپولیس تهران پیوسته‌اند.
عباس کارگر و کریم باقری بازیکنانی هستند که ابتدا برای تراکتور بازی کرده و بعد‌ها پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.
عباس کارگر از تراکتور به هما رفته و از هما به تیم پرسپولیس پیوسته است. کریم باقری نیز از تراکتورسازی به تیم کشاورز تهران ملحق شده و بعد از سه فصل حضور در این تیم روانه پرسپولیس گشته است.
فرهاد خیرخواه، علی کریمی، جواد کاظمیان و کریم انصاری فرد نیز از تیم پرسپولیس به صورت مستقیم به تراکتورسازی پیوسته است. محمد نصرتی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بر تن دارد.
از بازیکنان پرسپولیس رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس سابقه رهبری تیم تراکتورسازی را داشته‌اند.
بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال ۷۸ و چهار بر یک در سال ۷۰ است. تراکتورسازی نیز در سال ۹۰ با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل پرسپولیس به پیروزی دست یافت تا بهترین برد خود را جشن گیرد.
لیگ بر‌تر
دو تیم در لیگ بر‌تر ۱۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده و سهم تراکتورسازی نیز پنج برد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز