خبرگزاری کار ایران

تعامل بهره‌برداران و صندوق بیمه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۳

بیمه انتهای زنجیره‌ای است که اصل آن مدیریت ریسک بوده و اگر بیمه بخواهد مؤثر واقع شود، باید به دنبال مدیریت ریسک درحوزه‌هایی باشد که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش سطح تعامل بین بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی، روند رشد بیمه محصولات کشاورزی را سرعت بخشیده و آن را از پیشرفت مطلوب و قابل قبولی برخوردار می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که موضوع امنیت غذایی یکی از اهداف جوامع بوده و در صورتی که با روش‌های مناسب، از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حمایت نگردد، تأمین مواد غذایی و توسعه اقتصادی پایدار با مشکل مواجه خواهد بود گفت: در بین روش هاى مختلف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزى درجهت جبران زیان‌ها و خسارات وارده، بیمه محصولات کشاورزى به عنوان یکى از ابزارهاى مناسب جهت حمایت از منابع مالى تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این بخش در هنگام بروز حوادث ناخواسته طبیعى، از سوى صاحب نظران علوم اقتصادى مورد تاکید جدى قرار گرفته و در سیستم‌های مختلف کشاورزى بیشتر کشور‌ها، به طرق مختلف اعمال مى‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی در کشور، با همه مخاطراتی که دارد ازجمله حوزه‌هایی محسوب می‌شود که قابلیت بیمه شدن را دارا است افزود: بیمه انتهای زنجیره‌ای است که اصل آن مدیریت ریسک بوده و اگر بیمه بخواهد مؤثر واقع شود، باید به دنبال مدیریت ریسک درحوزه‌هایی باشد که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و هدف بیمه کشاورزی، توسعه اقتصادی است، نه اینکه بهره برداران با پرداخت حق بیمه، تأمین کننده هزینه‌های اداری و اجرایی صندوق بیمه باشند.

محمدیان با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولیترین و پایدار‌ترین سیستم‌های حمایت ازخسارت دیدگان بخش کشاورزی است گفت: خسارت وارده بامشارکت تولیدکنندگان و مسئولین صندوق بیمه کشاورزی، پوشش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه با ورود فن آوری‌های جدید وابداع روش‌های نوین پیش بینی ریسک، به راحتی انجام پذیر می‌شود و خطرات رامی توان مدیریت کرد افزود: این فرصت خوبی برای بیمه، جهت پوشش دهی مواد اولیه، نهاده‌ها، ماشین آلات کشاورزی، محصولات وحمل ونقل که همگی حلقه‌های به هم پیوسته زنجیره صنعت کشاورزی را فراهم واستفاده مدیریت یافته از این فرصت، توسعه بخش کشاورزی را به همراه خواهدداشت.

گفتنی است آذربایجان شرقی رتبه دوم بیمه محصولات زراعی کشور را داشته وتعداد بیمه گذار در سال زراعی ۹۱-۹۲، ۱۰۹هزار و۸۷۲ نفر بوده است. ۲۸۳ هزار و ۲۲۲ هکتار با ۳۹ هزار و ۳۹۸ نفر بهره بردار در بخش زراعی و ۳۳ هزار و ۷۹۳ هکتار با ۷۰ هزار و ۴۷۴ نفر بهره بردار در بخش باغی محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرارداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز