خبرگزاری کار ایران

تگرگ به محصولات کشاورزی ورزقان خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۹

میزان خسارت وارده به باغات و مزارع این شهرستان بالغ بر۸۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی ورزقان گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ، به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارات متعددی وارد که بیشترین آن مربوط به محصولات زراعی گندم، جو، عدس و یونجه دیم و آبی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این خصوص، اکیپ حوادث غیر مترقبه به روستاهای خسارت دیده اعزام و میزان خسارت وارده به صورت کار‌شناسی برآورد و علاوه برسازمان متبوع، در اختیار مراکز تصمیم گیری استانی و شهرستانی نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سرمای دیررس بهاره، عمده محصولات باغی این شهرستان شامل گردو، سیب و گیلاس دچار خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است اضافه کرد: میزان خسارت وارده به باغات و مزارع این شهرستان بالغ بر۸۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان گفت: در خصوص جلوگیری از خسارت سن غلات، اکیپ‌های مبارزه با این آفت در شهرستان باهمکاری مراکز جهادکشاورزی وکلینیک‌های گیاهپزشکی تشکیل وکانونهای آلودگی هنگام ریزش سن مادر شناسایی و با راهنمایی کار‌شناسان و تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویجی، مناطق آلوده به وسعت ۶۵۳ هکتار در مرحله مادری پاکسازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز