خبرگزاری کار ایران

سالانه ۴۵۰ هزار تن لپه در بازارهای داخلی دادو ستد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۸

۱۸۰ کارخانه سالانه۵۰۰ هزار تن لپه در آذرشهر تولید می‌کنند که ۹۵ درصد لپه مورد نیاز داخل کشور را تامین می‌کند.

ایلنا: مدیرجهادکشاورزی آذرشهر گفت: این شهرستان بزرگ‌ترین بازار تولید وفرآوری لپه درکشورمحسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۱۸۰ کارخانه سالانه۵۰۰هزار تن لپه در این شهرستان تولید می‌کنند که ۹۵ درصد لپه مورد نیاز داخل کشور را تامین می‌کند.

وی گفت: نخود تنها مواد اولیه لپه است که از سایر مناطق کشور به آذرشهر وارد و پس از انجام کارهای اولیه فرآوری به روش‌های صنعتی و نیمه صنعتی به لپه خوراکی تبدیل می‌شود.

طلوع حیات ایجاد کارگاه‌های بسته بندی حبوبات در آذرشهر را ضروری دانست و افزود: در روش‌های بسته بندی هم اصول بهداشتی رعایت می‌شود و هم برای تولیدکنندگان ارزش افزوده خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر، لپه را یکی از مهم‌ترین بخش‌های مواد غذایی مردم دانست و گفت: بر اساس برآوردهای تقریبی سالانه حدود ۴۵۰ هزار تن لپه در بازارهای داخلی داد و ستد و در سبد غذایی خانوار‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: سالانه به طور متوسط حدود ۲۵۰ هزار تن نخود برای لپه سازی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان به کارگاه‌های لپه سازی آذرشهر وارد می‌شود.

مدیر جهادکشاوری آذرشهر همچنین با اشاره به گستره صنعت لپه سازی آذرشهر اظهارکرد: سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن نخود نیز از دیگر کشور‌ها از جمله استرالیا، اتیوپی، تانزانیا و پاکستان به این شهرستان وارد می‌شود.

وی صنعت لپه سازی را از منابع مهم اشتغالزایی آذرشهر ذکر کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان به شکل مستقیم و غیر مستقیم در امر تولید، فراوری، توزیع و بازاریابی این صنعت مشغول فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز