خبرگزاری کار ایران

برنامه مدیریت ترویج جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

كاهش مصرف سموم و كودهای شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۱

این فعالیت‌ها با تقویت رویکرد محصول سالم شتاب بیشتری به خود گرفته و برنامه‌های ترویج محصولات زیستی و آلی به صورتی جدی‌تر در دستور کار است.

ایلنا: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی را از برنامه‌های آموزشی شاخص این مدیریت در چند سال اخیر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بخش ترویج سازمان سالهاست درخصوص کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از مواد بیولوژیک و آلی برنامه ریزی، اطلاع رسانی و توانمندسازی بهره برداران را در دستور کاری خود قرار داده است گفت: کار‌شناسان ترویجی سازمان با همکاری مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها، آموزشهای مفید و موثری را با هماهنگی بخش‌های تحقیقاتی و اجرایی برای بهره برداران داشته‌اند که آشنایی بخش زیادی از بهره برداران بخش کشاورزی با این فرآورده‌ها و نیز کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی موید تلاش پرسنل مدیریت هماهنگی ترویج در سطوح مختلف است.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با تقویت رویکرد محصول سالم شتاب بیشتری به خود گرفته و برنامه‌های ترویج محصولات زیستی و آلی به صورتی جدی‌تر در دستور کار است ادامه داد: در این راستا علاوه بر آموزش‌هایی که به بهره برداران انجام می‌پذیرد کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی به صورت مشارکتی برای تولید کنندگان فراورده‌های زیستی و آلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رخ افروز با بیان اینکه این مدیریت، توانمندسازی بهره برداران برای استفاده صحیح از نهاده‌ها از جمله کودهای زیستی و آلی را در برنامه خود قرار داده است ادامه داد: علاوه بر آشنا نمودن بهره برداران با این مواد، چگونگی استفاده صحیح و مزایای این محصولات را نیز به آن‌ها به صورت عملی در مزارع و باغات آموزش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز