خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دکتر روحانی باید از بکارگیری نیروهای تندرو در کابینه اجتناب کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۵

دکتر روحانی باید در مرحله تشکیل کابینه با توجه به شعار اعتدال نه تنها از حضور نیروهای تندرو در کابینه اجتناب نماید، بلکه با رفتارهای افراطی و تندروی در سطح جامعه مبارزه کند.

ایلنا: نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دکتر روحانی باید در مرحله تشکیل کابینه با توجه به شعار اعتدال نه تنها از حضور نیروهای تندرو در کابینه اجتناب نماید، بلکه با رفتارهای افراطی و تندروی در سطح جامعه مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌ا... هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه منظور از مبارزه، مبارزه تنش‌زا نیست گفت: منظور حرکت بر بستر اعتدال و مبارزه فرهنگی بر پایه اصول، بر پایه اخلاق و مبتنی بر آموزش صحیح است. باید با این شیوه تلاش شود جلوی تندروی گرفته شود. اصل و پایه اسلام هم همین است.

وی با بیان اینکه در مباحث اخلاقی بار‌ها دیده شده است که افراط و تفریط نفی و هر دو به عنوان رذیلت معرفی می‌شوند اما اعتدال فضیلت شمرده می‌شود و به اعتدال تاکید می‌شود ادامه داد: این بحث اعتدال در همه جا معنا می‌یابد و اخلاق عین شجاعت و عین تفکر است. انسان باید در دوست داشتن و دشمنی کردن هم مراعات اعتدال را داشته باشد. متاسفانه عده‌ای آمده‌اند و روی خود اسامی قشنگ گذاشته‌اند برای مثال تندروی را اصولگرایی و... نامیده‌اند، لذا گفته می‌شود که جامعه ما به آن مبتلاست و باید از طریق صحیح و علمی با این نوع روش‌ها اصلاح شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دکتر روحانی هم در انتخابات با شعار اعتدال آمده‌اند و نمی‌توانند از زیر بار این شعار، شانه خالی کنند ادامه داد: البته اینکه ایشان می‌خواهند کابینه فراجناحی تشکیل دهند، خیلی خوب است. کابینه باید از افراد سالم تشکیل شود و همین افراد سالم نیز باید همین شاخص‌ها را برای انتخاب معاونین و مشاورین و همراهان خود در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، تندروی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است اضافه کرد: در سال‌های اخیر به نام خدمت صدماتی هم در عرصه سیاست و هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه اخلاقیات به کشور وارد شده است.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی افزود: در قرآن مشاهده می‌‌شود خداوند به حضرت موسی دستور می‌دهد با فرعون که ادعای خدایی دارد، با نرمی سخن بگوید چرا که اگر با نرمی سخن نمی‌گفت فرعون به خود حق می‌داد که چون قدرت بیشتری از حضرت موسی داشت، به گوش او سیلی بزند. احادیث فراوانی در این موضوع وجود دارد که با دشمنان به نرمی سخن بگویید چون غیر از این، نتیجه عکس خواهد داشت. در ‌‌نهایت لازم به ذکر است دولت باید با انتخاب راه اعتدال با خوبی و مهربانی با مردم رفتار کند و بار دیگر برای ساخت حلقه واسط میان مردم و مسئولان تلاش کند.

وی افزود: اگر هر منتقدی را غیرخودی بدانند، رفتاری مخالف دستورات اسلام است و باعث ایجاد مشکل می‌شود. دولت موظف است حقوق همه مردم را محترم بشمارد و کرامت انسانی را ارتقا ببخشد. باید مسئولان و وزیران دولت بعدی خودشان از عمق قلبشان به چنین مسئله‌ای ایمان داشته باشند و به آن عمل کنند تا اعتماد از بین رفته دوباره ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز