خبرگزاری کار ایران

نیاز امروزی جامعه و دانشجویان علوم مسئله‌‏محور است

asdasd

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: امروزه بشر مسئله‏ محور شده است و به دنبال علومی برای تحصیل است که نیازی را از جامعه رفع و حل کند.

ا یلنا- تبریز: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: امروزه بشر مسئله‏ محور شده است و به دنبال علومی برای تحصیل است که نیازی را از جامعه رفع و حل کند.

به گزارش ایلنا حجت‏ الاسلام علی خدیوی که در جمع دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام‏ نور تبریز سخن می ‌گفت افزود: دانشگاه دو دستاورد مهم برای دانشجویان به‏ همراه دارد. دستاورد اول تحصیل و یادگیری دانش، علم و فنی است که مسیر زندگی و روند زندگی با آن ادامه می‏‌یابد و دستاورد دوم که مهم‏ترین آن است شگل‏‌گیری «شخصیت» دانشجویان در دانشگاه است.

حجت‏ السلام خدیوی ادامه داد: در گذشته تمامی علوم کاربردی نبودند و دانشجو علومی را فرا می‏ گرفت که معلوم نبود در آینده باعث مرتفع شدن مسئله یا مشکلی برای خود فرد یا جامعه خواهد شد یا نه. اما امروزه بشر به ‏دنبال علومی است که نیازی از جامعه را حل کند و تاکید بر «مسئله‏ محور» شدن پایان ‏نامه ‏های دانشجویی از این رو است.

عضو هیئت‏ علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دانشگاه را عرصه مناسبی برای فعالیت‏ و رشد دانشجویان دانست و عنوان کرد: دانشجویان ورودی جدید در موقعیتی از شرایط سنی قرار دارند که می‏ خواهند یک شاکل‌ه‏ای برای شخصیت و هویت خود تعریف کنند و در جامعه شناسانده شوند و این مهم در محیط دانشگاه امکان ‏پذیر است.

امام‏ جمعه سابق گوگان با عنوان اینکه دانشجو باید «مطالبه‏ گر» باشد، گفت: ایجاد تشکل‏ های علمی و فرهنگی توسط دانشجویان در دانشگاه، فعالیت‏ های سیاسی، انتشار نشریات مختلف و حضور در گروه ‏های مختلف دانشجویی برخواسته از مطالبه ‏گر بودن دانشجویان است.

مسئول سابق مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز ادامه داد: لازمه اصلی مطالبه‏ گر بودن یک دانشجو داشتن مطالعه است و مطالبه یعنی اینکه دانشجویان عدالت، آرمان‏ خواهی و مبارزه با استکبار را در دانشگاه ‏ها گفتمان کنند و مطالبه فقط در مسایل صنفی ختم نشود.

وی بازه چهار ساله اول دانشجویی را مهم‏ترین دوران تحصیلات دانشگاهی دانست و عنوان کرد: امید است خروجی دانشگاه‏ های ما در پایان این چهار سال دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و سیاسی برای جامعه باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز