خبرگزاری کار ایران

در استان آذربایجان شرقی:

جلفا در تشکیل شرکت‏‌های تعاونی رتبه دوم کسب کرد

کد خبر : ۸۴۵۶۹

در سه ماهه نخست سال 92 تعداد 7 شرکت تعاونی در شهرستان جلفا تشکیل و به ثبت رسیده است که از این حیث جایگاه دوم را در بین شهرستان‏‌های استان آذربایجان‏‌شرقی بعد از تبریز کسب کرده است.

 ایلنا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جلفا گفت: در سه ماهه نخست سال 92 تعداد 7 شرکت تعاونی در شهرستان جلفا تشکیل و به ثبت رسیده است که از این حیث جایگاه دوم را در بین شهرستان‏‌های استان آذربایجان‏‌شرقی بعد از تبریز کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 2 تعاونی با گرایش صنعتی، 3 تعاونی با گرایش خدماتی، 1 تعاونی با گرایش صنایع دستی و 1 تعاونی با گرایش کشاورزی تأسیس شده است که 5 شرکت تعاونی در واحد ثبت شرکت منطقه آزاد ارس و 2 شرکت تعاونی در اداره ثبت سناد و املاک شهرستان جلفا به ثبت رسیده است.

وی تعداد اعضای اولیه تعاونی‏‌های مذکور را 49 نفر و اشتغال‌زایی آنها را 54 نفر اعلام و سرمایه اولیه این تعاونی‏‌ها را 5/3664 میلیون ریال اعلام کرد.

ابراهیمی افزود: در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 2 تعاونی در شهرستان جلفا ثبت شده بود رشد 350 درصدی و رشد 257 درصدی را از حیث اشتغال‌زایی نشان می‏‌دهد، ضمن اینکه سرمایه اولیه تعاونی‏‌های ثبت شده در سه ماهه اول امسال 43.6 برابر سرمایه اولیه تعاونی‏‌های مدت مشابه سال گذشته دارا است.

ابراهیمی عمده‏‌ترین دلایل تشکیل و ثبت تعاونی‏‌ها در شهرستان جلفا را رونق و توسعه بیش از پیش منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس، حمایت دولت در پرداخت تسهیلات به خصوص از محل صندوق توسعه ملی، حمایت صندوق ضمانت بانک توسعه تعاون در خصوص تأمین و ثایق تسهیلات دریافتی شرکت‏‌های تعاونی از بانک توسعه تعاون، آسان‌تر شدن روال تشکیل و ثبت تعاونی‏‌ها نسبت به گذشته و راه‏‌اندازی سامانه تشکیل و ثبت الکترونیکی تعاونی‏‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز