خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

باید اندیشه های شهید بهشتی را به جوانان منتقل کنیم

کد خبر : ۸۲۷۶۸

حادثه هفتم تیر و حوادث مشابه، در شرایطی به وقوع پیوست كه می توانست برای انقلاب نوپای اسلامی شكننده باشد و این توطئه ها همگی برای براندازی نظام اسلامی بود ولی به فضل پروردگار همه این توطئه ها خنثی شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سلامت راه خود را به پیش برد.

ایلنا- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ابراز احساسات مردم انقلابی در حادثه هفتم تیر سال 1360 و تشییع پیكر باشكوه شهدای این روز، كه یكی از بی نظیرترین تشییع ها در تاریخ بود و علاقه و ارادت قلبی به حضرت امام خمینی(ره)، شهدا،‌ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم حضرت آیت ا... دكتر بهشتی استان آذربایجان شرقی با تأكید بر اهمیت بزرگداشت ایام انقلابی افزود: حادثه هفتم تیر و حوادث مشابه، در شرایطی به وقوع پیوست كه می توانست برای انقلاب نوپای اسلامی شكننده باشد و این توطئه ها همگی برای براندازی نظام اسلامی بود ولی به فضل پروردگار همه این توطئه ها خنثی شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سلامت راه خود را به پیش برد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان كرد: حادثه هفتم تیر از یك جهت بسیار تأسف بار بود چرا كه انقلاب اسلامی باوفاترین یاران خود را از دست داد ولی از طرف دیگر ابراز احساسات مردم در تشییع پیكر شهدای هفتم تیر ماهیت و چهره اصلی جبهه نفاق را آشكار و علاقه مردم به نظام اسلامی را بر همگان روشن ساخت.

آیت ا... شبستری با اشاره به شخصیت برجسته و مدیریت بی بدیل آیت ا... شهید دكتر بهشتی تصریح کرد: مرحوم بهشتی طراح اصلی برنامه های مختلف انقلابی نظیر راهپیمایی ها، مباحث علمی، ساماندهی تشكیلات قضایی و تدوین قانون اساسی بود و شخصیتی با تدبیر بالا و مدیریتی بی نظیر بود و با اینكه دشمن این شخصیت را از ما گرفت ولی از آن زمان تاکنون اندیشه ها و افكار این شهید بزرگوار در جامعه ساری و جاری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأكید كرد: بزرگداشت مقام این شهدا در جامعه كنونی بسیار ضروری است و بایستی همزمان با گرامیداشت مقام والای ایشان، اندیشه های شهید بهشتی را به جوانان انتقال دهیم و جوانان نیز باید بدانند كه انقلاب ما سیاستمداران و متفكران بسیاری را داشت و دارد كه هم در حوزه های علمیه و هم در دانشگاهها از جایگاه با ارزشی برخوردار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز