خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در گفتگو با ایلنا در تبریز:

مطالبات کارگری اولویت دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۷

فقدان رونق اقتصادی و عدم افزایش متناسب دستمزد دو مشکل اساسی کارگران است.

ایلنا- تبریز: حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در تبریز بر اهمیت توجه به قشر کارگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن روحانی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکلات قشر کارگر در شرایط فعلی چیست گفت: کارگران نقش مهمی را در تولید و اقتصاد کشور و نیز عرصه‌های مختلف دارند ولی متأسفانه به اندازه این نقش مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

وی یکی از مشکلات اساسی این قشر را در تعیین نرخ دستمزد دانست و با انتقاد از وضعیت موجود گفت: در سال‌های اخیر میزان افزایش دستمزد کارگران با رشد نرخ واقعی تورم صورت نگرفته و همین امر نه تنها مشکلاتی را برای این قشر فعال جامعه ایجاد کرده بلکه نگرانی‌های جدی را در دیگر بخش‌های جامعه در پی داشته است.

روحانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را در دولت آینده افزایش نرخ دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم و مطابق با قانون کار اعلام کرد و گفت: باید سازماندهی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات این قشر را مربوط به معضلات حوزه تولید دانست و گفت: در حال حاضر بخش تولید کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و همین امر امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته و بیکاری آنان را موجب شده است.

روحانی با تأکید بر اینکه باید با رونق اقتصادی، تولید در کشور روند رو به رشد واقعی خود راپیدا کند افزود: یکی از برنامه‌های مهم «دولت تدبیر و امید» توجه به رونق دادن اقتصاد و فعال کردن بخش تولید است که در نتیجه آن اشتغال نیز در مسیر مطلوبی قرار گرفته و موجب خواهد شد تا کارگران با فراغت فکری لازم بتوانند در عرصه کاری خود می‌دا تحولات جدید باشند.

وی در خاتمه تاکید کرد: توجه به مطالبات جامعه کارگری را در دولت تدبیر و امید در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهد داد.

برپایه همین گزارش روحانی در بخشی از سخنان خود در سالن پورشریفی تبریز اظهار داشته بود: در دولت تدبیر وا می‌د کار‌ها در دست مردم خواهد بود و نظام‌های صنفی وانجمن‌های حرفه‌ای نقش اساسی را خواهند داشت.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعداد رباد بیکار در کشور خطاب به تمامیت خواهان و به وجود آورندگان شرایط نامساعد برای کشور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد گفته بود:‌ای کسانی که بیکاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را برای کشورفراهم کرده‌اید دیگر بس است، دولت تدبیر وامید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در کشور وجود داشته باشد. و در برابر خانواده خود شرمنده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز