خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

در کنار توسعه علمی باید به مسایل فرهنگی دانشگاه‌ها توجه داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۹

نشست هم اندیشی دانشجویان شاهد و ایثارگر و اساتید راهنمای این دانشجویان به همت اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز در این دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه تبریز گفت: رمز موفقیت ملت ایران در عرصه های مختلف را توجه به آموزه های دینی، قرآن و ائمه اطهار (ع) بوده است

به گزارش خبرنگار ایلنا پرویز آژیده که در نشست هم اندیشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز سخن می گفت افزود: ملت ایران به واسطه تبعیت از رهبری، ایمان و باور های دینی در انقلاب پیروز شدند و امروزه به خاطر همین باورها قله ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگر طی نموده و در دنیا سرافراز و سربلند می باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران قبل از انقلاب متوجه شدند عزت اسلامی آنها خدشه دار شده است، افزود: با تیکه بر چنین باوری دلاورمردان این مرز و بوم بر اساس آموزه های اسلام عیله رژیم وابسته پهلوی و اربابان آنها قیام کردند و امروزه به عنوان یک ملت مستقل و سرافراز، الگوی آزادگان جهان هستند.

به گفته آژیده جوانان برومند ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس هم به واسطه داشتن همین ارزشها و باورها بر دشمن غلبه کردند و نگذاشتند ذره ای از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه شهدا در جامعه ما به عنوان الگوهای جاودانه ایثار و مقاومت گفت: فرزندان شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز باید الگوی جوانان و دانشجویان باشند و دانشگاه نیز تمامی حمایت های لازم را برای شکوفایی استعداد های یادگاران شهدا انجام خواهد داد و تمامی ارکان دانشگاه اعم از مدیریت، استاد و امکانات در اخیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی ماموریت اصلی دانشگاهها را کار علمی عنوان کرد و گفت: در کنار آموزش و توسعه علمی باید به مسایل فرهنگی و تربیتی در دانشگاهها توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا جوانانی که امروز در دانشگاهها مشغول تحصیل هستند، در اینده مسئولیت های مهم کشور را در دست خواهند گرفت و نظام اسلامی به مدیران متخصص و متعهد نیازمند است تا از آرمانهای امام راحل و شهدا حراست نماید.

یاد آور می شود که در این نشست نمایندگان دانشجویان شاهد و ایثارگر و اساتید راهنمای آنان در خصوص مسایل مبتلابه به ارایه نظر و همفکری پرداختند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز