خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان‌شرقی؛

گوشت مرغ مورد نیاز در ماه مبارک رمضان تامین شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۶

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان تامین شده است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، غفور عبدالهی در جلسه مدیران تشکل‌ها، اتحادیه ها و تعاونی‌های دام و طیور آذربایجان شرقی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین ماه سال‌ جاری به تعداد 2 میلیون و891 هزارو410 قطعه و در اردیبهشت سال جاری تعداد 2 میلیون و 956هزارو575 قطعه از نظر تولید و توزیع گوشت مرغ در ایام ماه رمضان هیچگونه مشكلی وجود ندارد.

وی با اشاره به حجم بالای جوجه‌ریزی و امكان مازاد بر مصرف بودن میزان تولید گوشت مرغ در استان افزود: نسبت به خرید و ذخیره‌سازی آن به قیمت تضمینی، اقدامات لازم توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام پذیرفته و تاکنون بیش از 268 هزارو 40 تن مرغ منجمد توسط این شرکت خریداری و ذخیره شده است.

عبدالهی با اشاره به تعادل رسیدن بازار در شرایط كنونی و امكان كاهش محسوس قیمت مرغ در بازار مصرف گفت: از نظر میزان این اقلام توزیعی، هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و با توجه به كشش بازار مصرف مقدار توزیع آن می‌تواند در روزهای نزدیک به ماه رمضان افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اینک 1255واحد مرغداری گوشتی در آذربایجان شرقی وجود دارد ادامه داد: از این تعداد، 518 واحد دارای پروانه بهره برداری، 456 واحد دارای کارت شناسایی و 281 واحد غیرمجاز هستند که هم اکنون 75 درصد از این واحدها فعال هستند

وی ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری استان را در سال 91 بیش از 7 میلیون 796 هزار و 688 قطعه و با میانگین ظرفیت 15 هزار قطعه برای هر واحد ذکر کرد و افزود: این در حالیست که این میزان در سال 80، کمتر از 3 میلیون و 906 هزارو 208 قطعه بوده است که باید گفت در طول یک دهه، ظرفیت تولید مرغ گوشتی استان 100 درصد افزایش یافته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز