خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تبریز:

نگاه بخشی به موضوع ترافیك پسندیده نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۵

این سخنان در پاسخ به اظهارات فرمانده جدید پلیش راهور استان آذربایجان شرقی مبنی بر این كه " چاله‌ چوله‌های شهری باید با گرفتن جریمه از شهرداری پر شوند" بیان شده است.

 ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تبریز با انتقاد از نگاه بخشی یك سویه به مشكلات ترافیكی شهر، از سوی پلیس راهور، این نوع نگاه را پسندیده ندانست.

به گزارش ایلنا از تبریز، یعقوب وحیدكیا در واكنش به اظهارات اخیر فرمانده جدید پلیس راهور استان آذربایجان شرقی مبنی بر این كه " چاله‌ چوله‌های شهری باید با گرفتن جریمه از شهرداری پر شوند"گفت: شهرداری همواره از نظرات كارشناسی و دقیق علمی در راستای افزایش و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان استقبال و استفاده كرده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، ده‌ها میلیارد ریال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیك و ارتقای سطح حمل و نقل عمومی تبریز از سوی شهرداری هزینه شده است. با این وجود اظهارات فرمانده پلیس راهور استان به ویژه آن بخش از سخنان وی كه حركت در لاین مخالف از سوی رانندگان وسایط نقلیه آن هم به دلیل نامناسب بودن راه و مسیر را موجه دانسته اند، كمی تعجب‌برانگیز و به نوعی ترویج فرهنگ غلط رانندگی به منظور گریز از افتادن خودروها در چاله چوله‌های شهری است كه با هیچ منطقی سازگاری ندارد.

وحیدكیا افزود: علاوه بر آن استناد به مصوبات و بندهای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی امری پسندیده و قابل احترام برای همه است. لیكن بی‌توجهی به سایر بندهای قانون و استفاده گزینشی، نگاه بخشی و یك‌سویه به موضوع ترافیك، مشكلی را حل نمی‌كند.

معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: برابر قانون راهنمایی و رانندگی و مطابق مواد 20 و 23 همان قانون، حقوق و تكالیفی بر عهده پلیس و دولت گذاشته شده كه علی‌رغم پی‌گیری‌های مستمر و مداوم این تعهدات عملی نشده و نمی‌شود.

وحید كیا با اشاره به مصادیق این قبیل تكالیف و تعهدات قانونی افزود: پرداخت حق‌السهم شهرداری از محل جرایم رانندگی، موضوع بند 23 به طور كامل محقق نشده و بند (د) ماده 23 قانون كه مقرر كرده 5 درصد از كل وجوه باقی‌مانده از جرایم رانندگی را به منظور تبلیغات و فرهنگ‌سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی و رعایت مقررات در اختیار پلیس راهنمایی داده تا از طریق دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط هزینه كنند؛ با این حال، علی‌رغم هزینه‌كردن كلان و برنامه‌ریزی‌های شهرداری، تاكنون ریالی از این محل به شهرداری تبریز پرداخت نشده، ضمن این كه تكالیف ماده 20 قانون نیز از طرف پلیس به طور كامل اجرایی نمی‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تبریز در عین حال گفت: مجددا اعلام می‌‌كنیم بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی و تكالیف و حقوق سازمان‌ها و نهادهای مصرح در قانون مورد استناد فرمانده محترم پلیس راهور استان، برای شهرداری تبریز نیز حقوقی را متصور نموده كه باید برابر قانون و با همكاری پلیس محترم راهور اجرایی شود.

بر پایه این گزارش به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به گواه آمار و تأئید مسوولان كشوری و استانی و نیز قضاوت‌های منصفانه شهروندان تبریزی، شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته، بیشترین هزینه‌های ممكن در قیاس با سایر كلان‌شهرهای كشور را در حوزه ترافیك و حمل و نقل درون‌شهری كرده كه از مصادیق این هزینه‌ها می‌توان به اجرای بیش از 140 كیلومتر مسیرگشایی در مناطق شهری، اجرای ده‌ها پروژه عمرانی خدماتی در حوزه روان‌سازی ترافیك، اجرای ده‌ها تقاطع غیرهمسطح، پل روگذر، 40 دستگاه پل عابرگذر، اصلاح هندسی معابر، نصب دوربین نظارت تصویری و كنترل ترافیك در 110 تقاطع و چهارراه درون‌شهری پیاده‌روسازی، راه‌اندازی مركز كنترل ترافیك، نصب علایم و تابلوهای ترافیكی در سطح شهر، اجرای همه‌ساله طرح نهضت آسفالت معابر و خیابان‌های شهری، تأمین الزامات اجرایی طرح جامع ترافیك محدوده مركزی تبریز، ایجاد و توسعه سرانه پاركینگ‌های عمومی، اجرای طرح پاركبانی و ده‌ها مورد دیگر كه در سطح شهر مشهود است اشاره كرد.

علاوه بر این، به گواه همین پلیس راهور استان كه طی ماه‌های اخیر از رسانه‌های گروهی نیز منعكس و اطلاع‌رسانی شده است، در سایه اقدامات زیربنایی و ساختاری شهرداری تبریز در حوزه ترافیك و حمل و نقل درون‌شهری، آمار تصادفات جرحی و فوتی استان كاهش چشمگیری داشته است و همچنین شهر تبریز طی این سال‌ها به عنوان یكی از برترین شهرهای ایران در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل درون‌شهری كشور معرفی و برگزیده شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز