خبرگزاری کار ایران

اولین سایت تولیدکود ورمی کمپوست توسط زنان روستایی در تبریز راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۵۵

راه اندازی این سایت با هدف تولیدکود آلی و زیستی که اصطلاحاً به ورمی کمپوست معروف است، انجام پذیرفته است.

ایلنا- تبریز: مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از راه اندازی اولین سایت تولید کود ورمی کمپوست توسط زنان روستایی در منطقه بارانلوا ز توابع شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این سایت با حمایت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و توسط عده ای از زنان کارآفرین روستایی راه اندازی شده است اظهار داشت: راه اندازی این سایت با هدف تولیدکود آلی و زیستی که اصطلاحاً به ورمی کمپوست معروف است، انجام پذیرفته است.

وی افزود: به دنبال استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم در تولیدمحصولات کشاورزی، ازجمله سیاست های سازمان جهادکشاورزی در سالهای اخیر، تولید محصول سالم و ارگانیک از طریق استفاده از کودهای آلی وزیستی می باشد که می تواند، جایگزین مناسبی برای تامین کود موردنیاز بخش کشاورزی باشد.

رخ افروز با بیان اینکه سایت ورمی کمپوست در روستای بارانلو که عده ای از فارغ التحصیلان زن بخش کشاورزی ساکن روستا وزنان کارآفرین روستایی در آن مشغول به فعالیت می باشند از اسفند سال91 در سطح خرد و خانگی شروع به کار نموده است ادامه داد: زنان روستایی درکنار فعالیتهای دامداری وکشاورزی و درکنار رسیدگی به امور منزل وفرزندان، به آن مبادرت کرده اند.

 وی با بیان اینکه با ادامه و رونق این فعالیت در این منطقه برای30 نفر از زنان روستایی ایجاد اشتغال خواهدشد افزود: زنان کارآفرین عضوسایت، پس از کسب آموزش های عمومی و تخصصی لازم از طریق مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، اقدام به این فعالیت کرده­اند.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مزایای عمده این طرح برای زنان اشاره کرد و افزود: این طرح درکنار فعالیت های خانه داری و رسیدگی به امور منزل برای زنان براحتی و با صرف کمترین هزینه و وقت، انجام پذیراست و محصول حاصل از آن برای مصارف مختلف کشاورزی ازجمله گل کاری، سبزی و صیفی کاری، نشاکاری، باغات میوه و گیاهان وباغچه های خانگی، کاربرد دارد.

 وی به برگزاری کارگاه آموزش عملی تولید کود ورمی کمپوست در حاشیه اجرایی سایت، برای 50 نفر از زنان روستای بارانلو و روستاهای اطراف از جمله روستاهای مایان، سردرود و حومه اشاره کرد و افزود: آشنایی زنان با نحوه تولید کود آلی و زیستی، ترویج استفاده از کود ارگانیک و جلوگیری از استفاده بی رویه از کود و سم در محصولات کشاورزی، از جمله اهداف برگزاری کارگاه آموزشی زنان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز