خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره كانونعالی بازنشستگان كشور:

چرا پرداخت حقوق مسلم بازنشستگان باید پس از انتخابات انجام شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۴

مسئولین برای همین افزایش ناچیز حقوق بازنشستگان از روی غرض ورزی، آگاهانه و عمدا سنگ اندازی می كنند و هر ماه آن را به تاخیر می اندازند و اخیرا نیز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رسما زمان پرداخت مستمری‌ها را به پس از برگزاری انتخابات موكول کرد.

ایلنا- تبریز: عضو هیات مدیره كانون عالی بازنشستگان كشور میزان، نحوه افزایش و پرداخت حقوق بازنشستگان را غیرمنطقی دانست.

کریم صادق زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این رابطه گفت: امسال نرخ تورم توسط بانک مرکزی 5/31 درصد اعلام شد در حالی که افزایش حقوق بازنشستگان 25 درصد تعیین گردید که این رویکرد و نگرش دولت با هیچ عقل سلیمی تایید نمی شود و نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بازنشستگان با وضع موجود این ما به التفاوت را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید براساس نرخ تورم باشدافزود: مسئولین برای همین افزایش ناچیز حقوق بازنشستگان از روی غرض ورزی، آگاهانه و عمدا سنگ اندازی می كنند و هر ماه آن را به تاخیر می اندازند و اخیرا نیز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رسما زمان پرداخت مستمری‌ها را به پس از برگزاری انتخابات موكول کرد.

صادق زاده با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق مسلم بازنشستگان در دوران حكومت اسلامی چرا باید بعد از انتخابات انجام شود گفت: مگر پرداخت حق قانونی و مسلم افراد، غیر قانونی و غیر شرعی است؛ حقوق بازنشستگان از دیون ممتازه دولت و سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود و ضرری بر انتخابات ندارد بلكه اگر به موقع پرداخت می شد تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید منبع مالی این افزایش را تامین كند گفت: سازمان تامین اجتماعی بودجه كافی برای پرداخت افزایش حقوق را دارد و بنا به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته سازمان حقوق یكسال مستمری بگیران را ذخیره كرده است.

صادق زاده با اشاره به اینکه بی توجهی سازمان تامین اجتماعی به حقوق بازنشستگان و بدقولیهای مكرر با بازنشستگان توهین آشكار به قشر شریف مستمری بگیران كشور است گفت: اگر این بی توجهی ادامه پیدا کند و حقوق بازنشستگان نیز بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش پیدا نکند به دیوان عدالت اداری شكایت و اعتراض خود را به كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام خواهیم کرد.

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی گفت:اگر در خرداد ماه افزایش حقوق بازنشستگان باز هم به تاخیر افتد برای سازمان تامین اجتماعی عواقب ناشایست و بدی بدنبال خواهد داشت و سنگ اندازی مسئولین را در راستای پرداخت مستمری و افزایش آنرا بهیچ وجه بیش از این تحمل نخواهیم كرد.

صادق زاده با یادآوری سخنان رئیس جمهور در هفته کارگر سال92 مبنی بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران باید اجرایی شود گفت: کارگران بازنشسته نباید بیش از این در جهت تحقق حقوق حقه خود منتظر باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز