خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

در استمرار حیات انقلاب، مردم نقش اساسی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۵

همایش فاتحان خرمشهر در تبریز برگزار و طی آن از 28 نفر از نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی و انتظامی آذربایجان شرقی به عنوان فاتحان خرمشهر تجلیل شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تکیه بر مردم در استمرار حیات انقلاب اسلامی، نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، احمد علیرضابیگی، عصر روز جمعه، در همایش فاتحان خرمشهر در تبریز، اظهار داشت: امام راحل در صدور فرمان آزادسازی خرمشهر بر مردم تکیه کرد و رهبر معظم انقلاب هم با همان تفکر و با تکیه بر اراده مردم، موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مطرح کردند.
وی، با بیان این که حماسه را مردم باید خلق کنند و بستر بروز حماسه باید فراهم شود، افزود: اگر در اقتصاد بنا را بر این بگذاریم که مردم نمی‌توانند اقتصاد را مدیریت کنند، خلق حماسه اقتصادی ممکن نیست.
علیرضا بیگی با بیان این که در عرصه سیاسی هم همین‌گونه است، تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من از طرف مردم سخن می‌گویم؛ مردم ما دارای بصیرت و شعور هستند و این موضوع را در صحنه‌های مختلف ثابت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در قضایای سال 88 برخی از کسانی که فکر می‌کردیم دارای شعور و بصیرت هستند، حقیقت را نفهمیدند یا خود را به نفهمی زدند؛ اما این مردم بودند که حماسه 9 دی را خلق کردند و اکنون کسانی که 9 دی را نفی می‌کنند در تلاش هستند که باز هم در عرصه سیاست بروز و ظهور یابند.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: حماسه سیاسی و اقتصادی باید مایه دلگرمی دوستان انقلاب و اسباب یاس کسانی باشد که نمی‌توانند مشعل پرفروغ انقلاب اسلامی را ببینند؛ از آمریکای جنایتکار گرفته تا شیوخ عرب که خیال می‌کنند دلارهای نفتی آنها می‌تواند در انتخابات ایران خرج شود و مشکل سوریه را برای آنها حل کند.

وی با بیان این که ما از هر جهت به تشخیص و شناخت مردم عزیز ایران اطمینان داریم، افزود: همه ما خود را به فراهم کردن بستر تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و افزایش انگیزه برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی متعهد می‌دانیم و این وظیفه، بر دوش همه کسانی که نفس حضرت امام(ره) را درک کرده و در فضای انقلاب اسلامی تنفس کرده‌اند سنگینی می‌کند.

علیرضابیگی در ادامه گفت: سوم خرداد، حادثه ماندگار و نماد مقاومت در تاریخ کشور است و مقاومتی که در خرمشهر خلق شد امروز مایه ترس و وحشت زورمداران عالم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، اظهار داشت: در طول 19 ماه اشغال خرمشهر، تمام فکر و ذکر رزمندگان آزادی این شهر بود و شرایط سخت آن روزها به خوبی می‌تواند شادی و سرور مردم سراسر ایران را از آزادسازی خرمشهر تصویر کند.

علیرضابیگی افزود: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، آغاز فروپاشی ماشین نظامی دشمن بود و پس از این عملیات، فتوحات بزرگی برای ما اتفاق افتاد که سرنوشت جنگ را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

وی با بیان این که دفاع مقدس ثابت کرد که اگر ملتی بر ارزش‌ها و باورهای مبتنی بر دیانت خود تکیه کند همواره فتح و ظفر با آن ملت است، تاکید کرد: ابعاد و زوایای آزادسازی خرمشهر باید برای همه نسل‌ها به زیبایی بیان شود تا بتوانیم از آن‌چه در خرمشهر به وقوع پیوسته برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی، رمزگشایی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه وحدت رهبری، ایمان مبتنی بر دیانت و تکیه بر مردم را سه عنصر بارز دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امام خمینی به عنوان ولی فقیه و فرمانده جنگ، موجبات پیوند همه دارایی‌های کشور را فراهم کردند و هم‌افزایی مردم، سپاه، ارتش، بسیج و همه نیروها با تکیه بر باورهای دینی پیروزی را برای ما به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر این که ایمان مردم به آرمان‌ها را در طول دفاع نمی‌توان نادیده گرفت، افزود: مردم از همه گروه‌ها با توکل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خود را در سرنوشت جنگ سهیم می‌دانستند و این موضوع باید به عنوان یک سند همواره محفوظ بماند.

علیرضابیگی با ذکر خاطره‌ای از دلبستگی مردم و رزمندگان اسلام در سال‌های ابتدایی جنگ به تعبیر امام راحل در خصوص ملت ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی فرمودند که تاریخ، ملتی مانند ملت ایران سراغ ندارد و این ملت، هر زمان که احساس کرده‌اند خطری انقلاب را تهدید می‌کند، جانانه در صحنه حضور یافته‌اند و با محوریت ولایت از انقلاب دفاع کرده‌اند.

در این همایش، 28 نفر از نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی و انتظامی آذربایجان شرقی به عنوان فاتحان خرمشهر با اهدای لوح تقدیر و هدیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز