خبرگزاری کار ایران

صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی 27 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۱

این رکورد برای نخستین بار در صادرات محصولات کشاورزی فروردین ماه سال جاری اتفاق افتاده است./2 میلیون تن محصولات کشاورزی درآذربایجان شرقی فرآوری و بسته بندی می شود.

ایلنا- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارزش صادرات محصولات کشاورزی این استان در فروردین ماه 92، نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان درگفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون درسنوات گذشته هیچگاه رقم صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان شرقی در فروردین ماه و حتی در سایر ماه های شش ماهه اول سال رقم 17 میلیون دلار نبوده است اظهار داشت: این رکورد برای نخستین بار در صادرات محصولات کشاورزی فروردین ماه سال جاری اتفاق افتاد.

وی ارزش صادرات کالاهای کشاورزی استان در فروردین ماه سال گذشته را 13 میلیون و 400 هزار دلار عنوان کرد و افزود: رشد روزافزون صادرات محصولات کشاورزی در سالهای اخیر بر اثر رشد صنایع فراوری و بسته بندی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هم اینک 400 واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند افزود: هم اکنون میزان فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی از یک میلیون و 600 هزار تن سال گذشته به 2 میلیون تن افزایش یافته است. وی افزایش مهارت و تخصص صادرکنندگان، معرفی بازارهای هدف جدید به صادرکنندگان، بسته بندی مناسب و مطلوب کالا، افزایش نرخ ارز، پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان، افزایش تقاضا و تقویت فعالیت های بازاریابی را از دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی دانست و افزود: سال گذشته 650 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای پرداخت به بهره برداران در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی تصویب شده است که از این مبلغ 270 میلیارد ریال پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز