خبرگزاری کار ایران

كمپ‌های گردشگری حاشیه سدهای آذربایجان شرقی؛

ورزش‌های آبی را توسعه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۹

با توجه به ظرفیت گردشگری ورزشی آذربایجان شرقی، در برخی از شهرهای استان از مدت ها پیش، پروژه های ورزشی و آبی مستقلی با دریافت مجوز سرمایه گذاری و ساخته شده اند.

ایلنا:مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: كمپ های گردشگری حاشیه سدها، منجر به توسعه ورزش های آبی و گردشگری ورزشی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، تراب محمدی در افتتاح كمپ گردشگری خسروشاه افزود: با توجه به ظرفیت گردشگری ورزشی استان، در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی از مدت ها پیش پروژه های ورزشی و آبی مستقلی با دریافت مجوز سرمایه گذاری و ساخته شده اند.

وی راه اندازی مجموعه های ورزشی طبی و ساخت كمپ های گردشگری در حاشیه سدها را از جمله این اقدامات خواند و گفت: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در كنار رویدادهای مهم ورزشی آذربایجان شرقی همچون بازی های تراكتورسازی و تورنومنت بین المللی دوچرخه سواری قرار دارد.

محمدی با بیان اینكه آذربایجان شرقی در اغلب رشته های ورزشی و گردشگری ورزشی، همچون كوهنوردی و غارنوردی نیز استانی مستعد است، افزود: تا كنون راه دسترسی به 10 كوه و غار استان اصلاح شده و امكانات رفاهی مانند كمپ های گردشگری و مجتمع های رفاهی در آنها ایجاد شده است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به واگذاری كمپ های گردشگری ساخته شده به بخش خصوصی یادآور شد: این كمپ ها و مجتمع های بین راهی به بهره بردارهای بخش خصوصی واگذار می شود تا علاوه بر نگهداری مناسب و درآمدزایی، امكان توسعه از طریق سرمایه گذاری نیز در آنها فراهم شود.

محمدی با اشاره به ساخت و بهره برداری از ده ها كمپ گردشگری و مجتمع رفاهی در ورودی های شهرهای مختلف استان طی چند سال اخیر، اظهار امیدواری كرد: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، تمامی مسیرهای پرتردد آذربایجان شرقی از این زیر ساخت های گردشگری بهره مند می شوند.

یادآور می شود، كمپ گردشگری ورودی شهر خسروشاه با اعتبار چهار میلیارد ریال با امكانات خدماتی همچون بوفه، سرویس های بهداشتی و نمازخانه و نیز آلاچیق در فضایی به مساحت بالغ بر سه هكتار ساخته شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز