خبرگزاری کار ایران

تمامی فعالیت‌های ورزشی شهرداری تبریز؛

در سطح قهرمانی تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۶۷

رأی قطعی كمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز اعلام شد./ بر این اساس تیم فوتبال شهرداری تبریز كه پیش از این با رأی قبلی به لیگ یك سقوط كرده بود، با یك رده سقوط دیگر به لیگ دسته دو فرستاده شد.

ایلنا: به دنبال اعلام رأی قطعی كمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز و اعضای كادر فنی این تیم و سنگین‌تر شدن رأی صادره قبلی كمیته انضباطی در كمیته استیناف، كلیه فعالیت‌های ورزشی شهرداری تبریز در حوزه قهرمانی و تیم‌داری حرفه‌ای تعطیل و تمامی تیم‌های ورزشی تحت مدیریت این مجموعه منحل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، كمیته استیناف فدراسیون فوتبال نظر نهایی و رأی قطعی خود در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز به رأی اعلامی و اصداری كمیته انضباطی را صادر و نه تنها تخفیفی در این رأی اعمال نكرد؛ بلكه تیم فوتبال شهرداری تبریز را كه پیش از این با رأی قبلی به لیگ یك سقوط كرده بود، با یك رده سقوط دیگر به لیگ دسته دو فرستاد.

در پی این تصمیم، مدیریت ارشد شهرداری تبریز كه پیش از این نیز از احتمال تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی خود در صورت تداوم این نوع برخوردهای حذفی خبر داده بود، با اعلام تعلیق موقت تمامی فعالیت‌ها ورزشی منتظر اعلام نظر نهایی كمیته استیناف بود، تعطیلی كامل و قطعی تمامی فعالیت‌های ورزشی و نیز انحلال تیم‌های مختلف ورزشی خود را اعلام و تأكید كرد از این پس تنها در حوزه ورزش همگانی و شهروندی سرمایه‌گذاری خواهد كرد.

رأی امروز كمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران علیه شهرداری تبریز در حالی سنگین‌تر از قبل شده است كه چندی پیش مدیر حقوقی شهرداری با تنظیم و تسلیم لایحه دفاعیه دقیق، حقوقی و مستدل، كه در برگیرنده ایرادات شكلی و ماهوی به رأی كمیته انضباطی و نیز استدلالات متقن حقوقی بود، رسما به صدور این رأی اعتراض كرده بود.

از سوی دیگر پی‌گیری‌ها و رایزنی‌های منطقی و بدون فشار مسوولان استانی اعم از نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، استاندارآذربایجان‌شرقی، مدیركل ورزش و جوانان استان، رییس هیأت فوتبال استان، چهره‌های مختلف ورزشی و دیگر افراد نیز در این خصوص بی‌تأثیر بود و كمیته استیناف در نهایت رأی به سقوط تیم فوتبال شهرداری به دسته دوم داد.

این تصمیم در حالی از سوی كمیته استیناف اتخاذ گردیده كه علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران روز پنج شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدیدی هیأت فوتبال استان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران محلی ابراز امیدواری كرد كه كمیته استیناف با نگاهی منصفانه، تصمیمی در راستای كمك به این تیم اتخاذ نماید.

گفتنی است از نخستین روزهای طرح موضوع تبانی علیه شهرداری تبریز، كه با اتهام‌زنی‌های ناباورانه از سوی مسوولان فدراسیون شروع و با فرافكنی و راه‌اندازی پروژه پرونده‌سازی ادامه یافت و در نهایت با صدور احكام سنگین پایان پذیرفت معلوم بود كه هدف، چیزی جز تلاش همه جانبه و هدفمند برای محروم كردن تیم شهرداری از حضور در لیگ برتر نیست و این موضوع نیز با اظهارات و اقدامات ضد و نقیض مسئولان در نشست‌های متعدد و روند بررسی پرونده و نیز جلسه نمایندگان مردم تبریز در مجلس در فراكسیون ورزش به عینه به اثبات رسید.

اعلام این رأی و محروم كردن تیم فوتبال شهرداری از حضور در لیگ برتر و احكام سنگین دیگر علیه مدیران و دیگر عوامل این تیم نمی‌تواند كارنامه‌ای روشن و موفق برای كمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال و دیگر دست‌اندركاران ورزش كشور تلقی شود.

مدیریت شهری تبریز و در رأس آن شهرداری، طی 8 سال گذشته با سرمایه گذاری هنگفت و هدفمند در حوزه ورزش، گام های عملی و موثری در راستای حمایت از تیم های ورزشی برداشته و از این رهگذر با قبول مسوولیت حمایت، هدایت و مدیریت ده ها تیم ورزشی تبریز در سطح قهرمانی و ملی، نام خود را به عنوان حامی درجه یک ورزش در كشور مطرح کرده و این موضوع از موفقیت تیم های مختلف ورزشی تحت هدایت و حمایت شهرداری قابل احصاء و اثبات است.

در حال حاضر شهرداری تبریز بار اصلی حمایت و مدیریت بیش از 70 درصد تیم های ورزش تبریز در رقابت های لیگ برتر و دیگر رده ها را به دوش می کشد که از آن جمله می توان به تیم های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، فوتبال، فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، راگبی، سپک تاکرا و رشته های دیگر اشاره کرد با این حال و با توجه به رأی نهایی كمیته استیناف، مدیریت شهری تبریز ضمن اعلام آمادگی خود برای واگذاری امتیاز تیم فوتبال خود به افراد حقیقی و حقوقی، دیگر تیم‌های ورزشی تحت مدیریت خود را نیز در اختیار اداره كل ورزش و جوانان قرار می‌دهد تا نسبت به هدایت، مدیریت و حمایت از این تیم‌ها به شكل و شیوه‌ای كه خود می‌خواهد و می‌تواند اقدام نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز