خبرگزاری کار ایران

كاهش اعتبارات محیط زیست مغایر با سند چشم انداز است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۳

كاهش 30 درصدی اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست و كاهش 20 درصدی اعتبارات فصل محیط زیست سایر دستگاه‌ها، غیر منصفانه و ستم به محیط زیست كشور است.

ایلنا: مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از كاهش اعتبارات فصل محیط زیست در لایحه بودجه سال 92 توسط كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به شدت اظهار نگرانی كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیوك رئیسی در پی انعكاس گزارش نهایی كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در رابطه با كاهش اعتبارات هزینه‌ای بخش محیط زیست در هر دو بخش سازمان و سایر دستگاه‌إها با اشاره به توفیقات و اقدامات شاخص دولت در ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی استان گفت: در سایه توجه مسئولین ملی و استانی به موضوع محیط زیست در دو سال گذشته میزان مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده استان نزدیك به 3 برابر شده و مساحت این عرصه ها از 9/3 درصد مساحت كل استان به 12 درصد رسیده است كه مدیریت اصولی و حفاظت از این مناطق به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به چالش‌های هزینه‌ای سازمان در سال گذشته در رابطه با مدیریت مناطق تحت مدیریت،فرهنگسازی محیط زیست و تشكیل پرونده‌های حقوقی برای متخلفین اظهار داشت؛ سال گذشته از محل مشاركت‌های مردمی و حمایت خیرین، صنایع و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یكی از ابزار های حمایتی برای ارتقاء شاخص ها و ضریب حفاظت از مناطق بهره‌مند شدیم. لیكن این منابع به علت عدم ثبات و نبود الزام قانونی، نمی تواند خلاء كاهش شدید اعتبارات در سال جاری را جبران نكند.

مدیر كل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری و برنامه چشم انداز 20 ساله كشور مبنی بر دستیابی به محیط زیست سالم بالنده و مطلوب اضافه كرد؛ چگونه می توان بدون فرهنگسازی، حفاظت فیزیكی و برخورد با متخلفان جایگاه محیط زیست كشور را بعنوان شاخص منطقه ای معرفی كرد؟

وی كاهش 30 درصدی اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست و كاهش 20 درصدی اعتبارات فصل محیط زیست سایر دستگاه‌ها را غیر منصفانه و ستم به محیط زیست كشور دانست و و از مجمع نمایندگان استان خواست موضوع را بررسی و متناسب با شرح وظایف و مطالبات مردمی اعتبارات زیست محیطی بودجه 92را اصلاح و تقویت  كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز