خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی‌ها چشم و گوش ادارات و نهادهای دولتی هستند

کد خبر : ۷۴۴۳۳

همایش روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان هشترود برگزار شد.

ایلنا: فرماندار هشترود گفت: روابط عمومی‌ها چشم و گوش ادارات و نهادهای دولتی هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی نجاری در همایش روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای دولتی و خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات و سایت‌های خبری که در سالن اجتماعات فرمانداری هشترود برگزار شد گفت: هر جامعه نیازمند پیشرفت و توسعه در ابعاد گوناگون بوده و در این راستا روابط عمومی‌ها به عنوان چشم و گوش ادارات و نهادهای دولتی نقش اساسی و مهم را می‌توانند، ایفاء كنند.
نجاری که به مناسبت سالروز جهانی روز روابط عمومی و ارتباطات سخن می‌گفت با گلایه از بی توجهی برخی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی به معقوله روابط عمومی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در رابطه با روابط عمومی اداره متبوع خود بی توجه بوده و امکانات لازم و حمایت کافی از روابط عمومی خود را انجام نمی‌دهد و این امر باعث تضعیف آن اداره و عدم ذکر فعالیت‌های دولت در آن دستگاه می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه فعالیت‌های زیادی در شهر و روستاهای کشور از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود ولی چون به صورت تدریجی و زمان بر است و از طرفی به موقع از سوی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها و مطبوعات اطلاع‌رسانی نمی‌شود، موجبات نارضایتی مردم عزیز را فراهم می آورد.
فرماندار هشترود در ادامه با اشاره به توانمندی برخی از افراد جامعه تصریح كرد: این افراد هستند که با توانائی‌های خود و انگیزه کافی به مقام ارزش می‌دهند و روابط عمومی‌ها نیز باید با توان و انگیزه کافی و با فعالیت‌های همیشگی مسئول سازمان خود را به سمت و سوی اهداف عالی نظام هدایت کنند.
نجاری تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید مسایل و مشکلات مردم را جمع آوری کرده و به مسئولین ذیربط برسانند و بازده آن را از طریقی به مردم برسانند و پل ارتباطی خوب و مثبتی بین مردم و مسئولین سازمان خود باشند.
فرماندار شهرستان هشترود از مسئولین خواست نهایت همکاری و تعامل را با روابط عمومی سازمان خود در جهت بالا بردن فعالیت‌های‌شان داشته باشند.
وی در خاتمه با اشاره به توطئه های استکبار جهانی و فرا رسیدن انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در خردادماه سال 92 یادآورشد: انتخابات از مسایل بسیار مهم کشور است و مردم باید با حضور همیشگی خود دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان مایوس سازند و نگذارند فتنه سال 88 تکرار شود.
درادامه این جلسه محمدرضا جمشیدی،مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان هشترود، با اشاره به روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی‌ها قلب تپنده و آبروی سازمان بوده و در هدایت افکار گونگون جوامع نقش بسزائی دارند.
جمشیدی افزود: عامل موفقیت یک دستگاه اجرائی و یک سازمان از عملکرد خوب یک روابط عمومی نشات می گیرد و مسئول اداره نیز با در نظر گرفتن این موضوع باید همکاری تنگاتنگ با روابط عمومی داشته و تجهیزات لازم و کافی را در اختیارشان قرار دهد.
وی افزود: روابط عمومی‌ها وظایف بسیار مهم و خطیری در درون سازمان و بیرون سازمان دارند و باید تلاش کنند تا از فرصت‌های بوجود آمده بیشترین بهره برداری را بکنند.
مدیر روابط عمومی فرمانداری هشترود با اشاره به تعامل روابط عمومی‌ها و خبرنگاران تاکید کرد: روابط عمومی‌ها و خبرنگاران رسانه , مطبوعات و سایت‌های خبری باید بیشترین تعامل را در جهت اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف داشته باشند و مردم را از فعالیت‌های دولت آگاه سازند.
وی گفت: امروز کار روابط عمومی‌ها مثل گذشته تنها با نصب پارچه و یا تهیه فیلم و عکس از مراسمات نیست بلکه روابط عمومی‌ها باید با الگو برداری از شیوه و سنت و اخلاق رسول الله بر دلهای مخاطبان و مسئولین خود در سازمان فائق آیند افکار عمومی را بیدار سازندو فضا را برای خدمتگزاری بهتر آماده کنند.
وی افزود: امروز هر سازمانی برای روابط عمومی خود ارزش قائل شود و تعامل برقرار کند، راه موفقیت را طی می‌كند. چرا که روابط عمومی به عنوان بازوی توانمند هر سازمان می تواند سازمان را تضعیف و یا تقویت کند.
جمشیدی با انتقاد از برخی مسئولین روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی مبنی بر عدم اطلاع رسانی به موقع در برگزاری مراسمات و افتتاحیه گفت: متاسفانه برخی از مراسمات و افتتاحیه ها در ادرات شهرستان برگزار می‌شود اما به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع زمان و مکان مراسمات از سوی روابط عمومی‌ها گزارش و انعکاس لازم صورت نمی گیرد و فعالیت های دولت خدمتگزار به گوش مردم نمی رسد.
مدیر روابط عمومی و مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات فرمانداری شهرستان هشترود بااشاره به فرا انتخابات سال 92 از مسئولین روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی خواست تا زمینه های لازم را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم سازند تا دشمنان اسلام از رسیدن باه اهداف شومشان مایوس شوند.
وی در خاتمه خواستار همکاری‌های بیشتر و تعامل بهتر مسئولین روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی با روابط عمومی فرمانداری و خبرنگاران شهرستان شد.
در این جلسه هر یک از اعضای همایش مطالب خودرا مطرح و پاسخ آن را از معاون فرماندار دریافت کردند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز