خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جلفا:

کشور‌های همسایه بحث زیست محیطی رودخانه ارس را نادیده گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۲

چندین سال است از طرف کشور‌های همسایه بحث زیست محیطی این رودخانه مرزی وبین المللی نادیده گرفته می‌شود واین مسئله علیرغم پیگیریهای مکرر نتیجه نداده است.

ایلنا- جلفا: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جلفا، موضوع زیست محیطی رودخانه مرزی ارس را یک بحث جهانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علی ابدالی در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان با اشاره به مشکلات زیست محیطی رودخانه ارس گفت: چندین سال است از طرف کشور‌های همسایه بحث زیست محیطی این رودخانه مرزی وبین المللی نادیده گرفته می‌شود واین مسئله علیرغم پیگیریهای مکرر نتیجه نداده است و ما از مراجع ذیصلاح علی الخصوص محیط زیست انتظار داریم پیگیر جدی این قضیه باشند چرا که حیات رودخانه ارس یک بحث ملی وجهانی به شمار می‌آید.

وی در ادامه به مشکلات زیست محیطی شهرستان اشاره کرد وگفت: محل کشتارگاه ودفن زباله هادیشهر نامناسب است ودر موقع وزش بادهای محلی معروف به خوی یلی بوی نامطبوع آن موجبات آزار واذیت مردم را فراهم می‌آورد که صدمات وامراض ناشی از آن غیر قابل جبران است.

ابدالی خاطر نشان کرد: تداخل زمین‌های کشاورزی با محدوده مناطق حفاظت شده شهرستان مشکلاتی به همراه دارد چرا که ۹۰درصد مساحت شهرستان تحت مدیریت محیط زیست در دومنطقه حفاظت شده کیامکی ومراکان می‌باشد.

وی اظهار داشت: دشت پرسیان، افشار، داران وقره دوز سیه رود با اینکه در ۵کیلومتری رود ارس قراردارند اما به سبب قرارگرفتن در منطقه حفاظت شده وقوانین خاص این مناطق امکان اجرای طرح‌های کشاورزی ودامپروری را عملا مسکوت کرده است، و پیشنهاد می‌شود در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری وهیات وزیران به استان قسمتی از این مناطق که ارزش زیست محیطی خویش را از دست داده‌اند یا ارزش کمتری دارند از محدوده خارج شده تا با اجرای طرحهای کشاورزی، دامپروری وشیلات زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز