خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

کارگران در مواجهه با هزینه‌های زندگی جادوگری می کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۹۲

همایش بزرگ کوهپیمایی کارگران و بازنشستگان تبریز به مناسبت هفته کارگر برگزار شد.

ایلنا- تبریز: دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت:کارگران و بازنشستگان با حقوق دریافتی فعلی واقعا در مواجهه با هزینه های سنگین زندگی جادوگری می کنند

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادقزاده که در همایش بزرگ کوهپیمایی خانه کارگر تبریز که با حضور جاهد شبستری مشاور عالی شهردار تبریز و جمع کثیری از کارگران و بازنشستگان استان در کوه عون بن علی تبریز برگزار شد سخن می گفت: با اشاره به اینکه حداقل حقوقی که به کارگر می دهند 400هزار تومان است، افزود: در شرایط فعلی که طبق آمار رسمی تورم 31.5 درصد است، 25درصد حقوق کارگران و بازنشستگان افزایش داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد از مجریان قانون ادامه داد: چطور عده ای بعد از گذشت 34 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی به خود اجازه می دهند فرمایشات عالی قدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در آن سال ها گفته بود: " من یک موی این کوه نشینان را به شما کاخ نشینان نمی دهم" که نشان از اهمیت قشر آسیب پذیر جامعه را دارد، کم رنگ شده و سال به سال شاهد سقوط منزلت و جایگاه کارگران در جامعه باشیم.

وی افزود: ما بارها گفته ایم باز هم تاکید داریم از دولت نه یارانه می خواهیم و نه عیدانه! ما فقط حق خود را می خواهیم. امروزه عدم وجود امنیت شغلی موجب شده تا کارگر نتواند حرفش را بزند و من در این 22 سال همواره سعی کرده ام فقط مسائل جامعه کارگری را به گوش مسئولین به صورت همه جانبه برسانم.

صادقزاده تصریح کرد: امروز دست هایی پنهانی در جامعه است تا روز اول ماه می روز جهانی کارگر را از تقویم ها حذف کند، دلیل حضور ما در این مکان این است که به مسئولان نشان دهیم جامعه بزرگ کارگری و بازنشسته وجود داشته باید به این جامعه ارج نهاده و هدف ما از اجرای این مراسم آن است که رسانه ها پیام و خواسته های مارا به گوش مسئولین برسانند.

کریم صادقزاده با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: ما در این مکان مرتفع در شهر از خداوند متعال میخواهیم صدای مظلومیت جامعه کارگری را شنیده و در مسیر زندگی آنان را یاری نموده و رحمی به دل برخی از مسئولین در راستای حل مشکلات کارگران بپردازد.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با انتقاد از فیش های حقوقی صادره برای کارگران اظهار داشت: وجود مبالغی همچون 10 هزارتومان حق مسکن و یک هزار ریال حق خواربار توهین است به جامعه کارگری که انتظار داریم در این شرایط با توجه به گرانی و تورم موجود فکری اساسی شده و گامی در راستای بهبود وضعیت معیشت کارگران بردارند.

صادقزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تشکیلات کارگری ایران به جمع اتحادیه جهانی کارگران پیوسته است، گفت: افتخار ما بر این است که همگام با سایر مناطق کشور در چهارراه آخونی تبریز، پرچم کارگر را در این مدت برافراشته ایم؛ حال بمانیم یا برویم کارگران از فعالیت این نهاد بهرمند خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن یادآوری فلسفه روز کارگر، از مسئولینی که در راه صدور مجوز برای همایش کوهپیمانی تلاش کرده بودند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم به قید قرعه، 12 دستگاه دوچرخه و 12 عدد لوازم کادوئی خانگی به عنوان جایزه به شرکت کنندگان در این همایش توسط خانه کارگر تبریز اهدا شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز