خبرگزاری کار ایران

مبارزه غیر شیمیایی علیه آفت مینوز گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی انجام می‌شود

asdasd

این امر با هدف توسعه روش های زیست محیطی در مبارزه با آفات گیاهی وبه منظورحفظ محیط زیست وحمایت ازمصرف کنندگان برای دسترسی آسان به محصول سالم وبهداشتی انجام می پذیرد

ایلنا - تبریز: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از اعمال مبارزه غیر شیمیایی علیه آفت مینوز گوجه فرنگی به روش شکار انبوه در مزارع خبر داد.

محمود کیا، در گفتگو با خبرنگاران افزود: این امر با هدف توسعه روش های زیست محیطی در مبارزه با آفات گیاهی وبه منظورحفظ محیط زیست وحمایت ازمصرف کنندگان برای دسترسی آسان به محصول سالم وبهداشتی انجام می پذیرد.

وی، با اشاره به این موضوع که در اجرای این روش، از تمایل آفت به نور زرد در فضای باز و نور ماوراءبنفش در فضای گلخانه ای استفاده شده و از این آفت رفتاری بر علیه خود آفت استفاده می شود.

کیا با اظهار این مطلب که با استفاده از تشت های آب تعبیه شده در سطح مزارع و گلخانه ها و با بکار گیری لامپ های فلورسنتی در بالای این تشت ها با استفاده از فرمون، جمعیت انبوهی از آفت مینوز گوجه فرنگی شکار و گرفتار می شود افزود: در سال جاری در 50 هکتار از اراضی گوجه‌ فرنگی، با استفاده از500 تشت آب به همراه منبع نورانی و فرمون جهت شکار انبوه، این طرح جدید مبارزه با آفات به اجرا درآمده و بسیار ثمر بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه مینوز گوجه‌فرنگی، آفتی است که در دوسال گذشته وارد کشور شده و در مزارع گوجه فرنگی استان‌های غربی وجنوبی کشور شایع شده است گفت: این آفت برگ، ساقه و میوه محصول را از بین می‌برد و در اکثر موارد تا 100 درصد به محصول آسیب می‌رساند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک بر علیه این آفت را موثر دانست و افزود: استفاده از روش شکار انبوه از طریق نصب تله‌های فرمونی، تله‌های نوری، حذف میزبان‌های ثانویه در مزارع و گلخانه‌های گوجه‌فرنگی، امحا و سوزاندن بقایای گیاهی از دیگرراه‌های مبارزه با این آفت می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز