خبرگزاری کار ایران

ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه سوری موثر بود

کد خبر : ۵۷۵۴۹

اکثر گروه سنی جوانان و نوجوانان در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتشبازی عواقب این امر را در نظر نمی گیرند.

ایلنا- تبریز: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر از جمله نوجوانان و دانش‌آموزان یکی از عوامل ضروری در پیشگیری از حوادث و اتفاقات تلخ چهارشنبه سوری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا رسول صادق، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در خصوص حوادث چهارشنبه آخرسال در مدرسه شهید فهمیده تبریز توسط اورژانس تبریز گفت: دانش آموزان این مدرسه از هشدارهای اورژانس 115 در پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری، استقبال چشمگیری داشتند.
وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی پیام‌های هشداردهنده و عواقب ناشی از ترقه بازی برای دانش آموزان توسط تکنسین های مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی تشریح شد گفت: این عوامل، در دانش آموزان ایجاد انگیزه می‌کند تا رفتار خود را تغییر داده و از بروز حوادثی که تا پایان عمر زندگی فرد را متاثر می سازد، جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: در این دوره آموزشی سعی شد تا از توان و ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدرسه جهت ایجاد آگاهی در خصوص اتخاذ رفتارهای سالم در پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه سوری در مورد دانش آموزان استفاده شود.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجانشرقی، از روزهای آخر سال بعنوان هفته وحشت برای خانواده ها یاد کرد و گفت: خانواده ها باید سعی کنند از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پستهای برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگهای عمومی توسط فرزندان خود جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه اکثر گروه سنی جوانان و نوجوانان در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتشبازی عواقب این امر را در نظر نمی گیرند گفت: باید به كودكان و نوجوانان آموزش داد كه آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتشبازی آسیبپذیر هستند و حادثه برای هركسی اتفاق می افتد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز