خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی:

۳ هزار و ۵۰۰ خانوار زلزله زده تحت پوشش کمیته امداد هستند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۵

با مساعدت این نهاد مردم زلزله زده در این مناطق با روحیه زندگی می‌کنند.

ایلنا- تبریز: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در مناطق زلزله زده استان زندگی می‌کنند که یک هزار و ۷۰۰ مورد از آنان سرپرست خانوار ندارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین دشتی که در دیدار مدیران کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد این نهاد در مناطق زلزله زده استان گفت: با مساعدت این نهاد مردم زلزله زده در این مناطق با روحیه زندگی می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: خیرین و مردم نیکوکار ۱۱ میلیارد تومان به این مناطق کمک کرده‌اند.
دشتی با اشاره به هفته احسان ونیکوکاری وسالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اظهار داشت: ۱۴ اسفند روزی است که یاد و خاطره امام راحل را در اذهان زنده می‌کند چرا که در این روز کمیته امداد اولین نهادی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد.
وی افزود: ۱۶ اسفند زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان نواخته می‌شود و برای همین روز ۶۰۰ هزار پاکت و ۲۵۰ هزار قلک در بین دانش آموزان توزیع شده است.
دشتی خاطر نشان کرد: پایگاههای کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح شهر‌ها در روز ۱۷ اسفند و در ۱۸ اسفند نیزدر مصلاهای نماز جمعه کمک‌های مردم نیکوکار را جمع آوری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه شعار امسال به نام همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌ها نام گذاری شده است تصریح کرد: ۲۳ سال است که جشن نیکوکاری با هدف حمایت و دستگیری از محرومان و نیازمندان برگزار می‌شود.
دشتی با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد خدمات فرهنگی و آموزش مددجویان است یادآور شد: تاکنون ۹ هزار خانواردر دو مرحله در نظام جامع آموزشی خانواده انتخاب شده و پس از شناسائی چهره به چهره با کمک اساتید حوزه و دانشگاه مشاوره شدند.
وی گفت: ۳ هزار خانوار هم در آینده نزدیک انتخاب و آموزش می‌بینند.
دشتی افزود: ۱۷ هزار دانش آموز و ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند و یک هزار و ۶۰۰ داشجوی تحت حمایت به طور رایگان در دانشگاه پیام نور به تحصیل می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز