خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

آموزش مورد توجه دامپزشکی آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۳

با توجه به سطح منابع انسانی در این حوزه، پیشگیری و بکارگیری شیوه های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه کنی بیماری ها و توجه به بیماری های مشترک انسان و حیوان از جمله اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

ایلنا- تبریز: مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: اداره آموزش وترویج،توسعه آموزشهای ترویجی درراستای ارتقا دانش و آگاهی تولید کنندگان و مصرف کنندگان در تولید و بهره برداری از محصولات سالم و بهداشتی دامی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهراد زندیه امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیتهای اقتصادی در حوزه محصولات دامی تنها به مقوله تولید محدود نمی‌شود بلكه پس از تولید هم دارای اهمیت است گفت: دامپزشكی نهادی كاملا علمی است كه با سرعت به سوی تامین بهداشت و اقتصاد جامعه حركت می‌كند. با توجه به اهمیت ‏بهداشت فراورده‌های خام دامی در سلامت آحاد جامعه و افزایش سرانه مصرف فراورده‌های ‏پروتئینی با منشاء دامی، این نهاد با بکارگیری تمام امکانات و سازماندهی ‏اکیپ‌های نظارتی در سطح استان، سلامت این فراورده‌ها را کنترل و در کنار آن به توسعه آموزش های لازم به افراد در چرخه تولید تا توزیع اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت دنیا در حال حاضر به‌سرعت افزایش پیدا مى‌کند، افزود: سرعت این ازدیاد به حدى است که دانشمندان علوم مختلف آن را انفجار جمعیت نامیده‌اند و پیش‌بینى مى‌شود که در ۵۰ سال آینده، جمعیت دنیا به دوبرابر افزایش یابد که در این میان و در کشورهاى در حال توسعه که مشکلات تغذیه‌اى بیشتر و نرخ رشد جمعیت بالاترى دارند، مى‌بایست تولیدات دامى نسبت افزایشى در حدود ۴۸۳ درصد داشته باشند تا مردم بتوانند در این کشورها، روزانه به ۲۴۵۰ کالرى انرژى و ۲۱ گرم پروتئین حیوانى دسترسى داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان، تامین بهداشت دام، بررسی بیماری های دامی، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی، نظارت برساخت، ورود وفروش انواع دارو، واکسن و همکاری در زمینه آموزش وترویج بهداشت دام را از مهمترین وظایف دامپزشکی ذکرکرد و گفت: با توجه به سطح منابع انسانی در این حوزه، پیشگیری و بکارگیری شیوه های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه کنی بیماری ها و توجه به بیماری های مشترک انسان و حیوان از جمله اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

زندیه، با بیان اینکه ایران، یكی از جوانترین جوامع معاصر بوده و در جامعه ای با این ساختار جمعیتی، بهداشت و آموزش دو موضوع مهم پیش روی برنامه ریزان و سیاستگذاران خواهد بود افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه تامین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی ومعنوی مردم به عنوان ضرورت و اولویت برنامه های توسعه ای مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته و كنترل محیط، بهسازی آن و ایجاد شرایط مناسب در محیط کار و تولید، مهمترین عاملی است كه سلامت جامعه را تضمین می‌كند از سوی دیگر ایجاد محیط بهداشتی مناسب در کنار آموزش استفاده صحیح و نگهداری از فضاها و تسهیلات از موارد مهمی است که در راستای اهداف توسعه بخش کشاورزی و در جهت تحقق هر چه بهتر و موثرتر آن مورد توجه این اداره کل قرار داشته و آن را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. وی سلامتی را یكی از نعمت های بزرگ الهی برشمرد و گفت: با تلاش های مستمر انجام یافته در کشور، بسیاری از بیماری های كشنده در بخش دامی ریشه كن شده اند و در کنار آن، سطح سلامت و طول عمر مردم نیز افزایش چشمگیری داشته است اما به رغم همه پیشرفت های انجام شده در عصر حاضر، تامین سلامتی جامعه از پیچیدگی های زیادی برخوردار شده است.

زندیه افزود: از یك طرف به علت افزایش سطح دانش عمومی مردم، تقاضا برای تامین سلامت محصولات با كیفیت مطلوب در همه جوامع افزایش یافته و از طرف دیگر تاثیر سایر عوامل از جمله عوامل فرهنگی و اجتماعی بر سلامت و تامین آن بیشتر نمایان شده است. بر همین اساس، سلامت غذایی مردم به یكی از اولویت های مهم دامپزشکی تبدیل شده و تامین آن در همه ابعاد در برنامه ریزی ها و سیاست های كشوری مورد توجه قرار گرفته و این اداره کل نیز، علاوه بر تشدید برنامه های نظارتی خود، توسعه آموزش های ترویجی را در دستور کار اجرایی خود قرار داده تا بتواند با تحقق بیشتر آن، در انجام وظایف خطیر خود موفق عمل نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز