خبرگزاری کار ایران

نفر برگزیده دومین جشنواره کتاب سال تبریز:

تمرکز بر آثار ادبی در تبریز موجب پویایی این حوزه می شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۷

وقتی نویسندگان جوان در شهر خودشان جایی برای ارائه اثر و خلاقیت خود دارند و به خاطر این تلاش تشویق هم می شوند، با دلگرمی و اشتیاق بیشتر به خلق آثار ادبی و فرهنگی اقدام می نمایند.

ایلنا- تبریز: نفر برگزیده دومین جشنواره کتاب سال تبریز گفت: تمرکز بر آثار ادبی در شهری همچون تبریز که از پیشینه ارزشمندی در صنعت چاپ و نشر و همچنین نگارش و اطلاع رسانی برخوردار است می تواند موجب پویایی هرچه بیشتر این حوزه شود.

به گزارش ایلنا نعیمه کرد اوغلی با ابراز خرسندی از استمرار برگزاری جشنواره جایزه ادبی تبریز افزود: وقتی نویسندگان جوان در شهر خودشان جایی برای ارائه اثر و خلاقیت خود دارند و به خاطر این تلاش تشویق هم می شوند، با دلگرمی و اشتیاق بیشتر به خلق آثار ادبی و فرهنگی اقدام می نمایند.

به گفته نگارنده کتاب آوات تو قاب در میان نسل جوان نویسنده های شهر تبریز استعدادهای بسیاری دیده می شود و شایسته است با چنین اقداماتی این افراد شناسایی و معرفی شوند.

وی اینگونه جایزه ها و جشنواره ها را مانند پلی دانست که می تواند به جریان حرکتی یک نویسنده سرعت بیشتری ببخشد.

کرداوغلی برگزاری مراسم اختتامیه چنین رویدادی را نیازمند پیش بینی های وسیع دانست و گفت: شایسته است در حاشیه آیین اختتام جلسات و کارگاههایی با حضور اساتید هر حوزه و داوران برگزار شود تا مشخص شود علت برگزیده شدن هر اثر چه معیارهایی بوده است و ضعف ها و کاستی ها هم مطرح شوند تا نویسندگان بتوانند ارزیابی دقیق تری نسبت به اثر ادبی خود داشته باشند.

وی افزود: اعلام اسامی نامزدهای نهایی و حتی نمایش دادن تصویر جلد این کتابها می تواند در روند برگزاری جشنواره های سالهای آتی موثر باشد و نویسندگان جوان را ترغیب نماید تا با کنکاش در حوزه های مختلف، اقدام به تولید نوآوری و تولید ادبی نمایند.

کرداوغلی از اینکه کتاب جدیدش به سومین جشنواره نرسیده ابراز تاسف نمود و گفت: هرچند زمان آماده سازی و چاپ کتاب جدیدم موجب شد در جشنواره شرکت نداشته باشم، اما برای نگارش و خلق آثار جدید بسیار مشتاقم و سعی می کنم با این روند خدمتی به ادبیات شهرم انجام داده باشم.

گفتنی است مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کتاب سال تا 15 اسفند تمدید شده و آثار قابل توجهی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز