خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز خبر داد؛

واگذاری ۷۰۰ واحد مسکونی مقاوم به روستائیان زلزله زده

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۴

یک هزار و ۴۰ کانکس به زلزله زدگان شهرستان تبریز از سوی مدیریت بحران واگذار شده که از این تعداد ۳۰۰ کانکس برای اسکان روستائیان و ۷۰۰ کانکس نیز برای دام‌های روستائیان اختصاص یافته است.

ایلنا-تبریز: فرماندار شهرستان تبریز از احداث بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم به روستائیان آسیب دیده از زلزله اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود چمنی در نخستین کنفرانس مقاوم سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در مجاورت گسل‌های فعال افزود: از این تعداد ۷۰۰ واحد واگذار شده است.

فرماندار تبریزهمجنین به واگذاری یک هزار و ۴۰ کانکس به زلزله زدگان شهرستان تبریز از سوی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ کانکس برای اسکان روستائیان و ۷۰۰ کانکس نیز برای دام‌های روستائیان اختصاص یافته است.

چمنی در عین حال ایجاد و راه اندازی مرکز فرماندهی بحران شهرستان تبریز، افزایش تعداد شهرک‌های امن در مناطق شهری، افزایش تعداد سالن‌های سرپوشیده، تدوین نظام جامع احیای بافت‌های فرسوده شهری، تخصیص اعتبارات ویژه دولتی برای اجرای طرح‌ها مقاوم سازی و بهسازی و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت بحران برای شهروندان را از جمله ضرورت خای حوزه مدیریت بحران در کشور دانست. و گفت: در زلزله مردادماه سال جاری شهرداری تبریز به عنوان بازوی کمکی مدیریت بحران شهرستان، پیشگام کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر بود.

وی افزود: تنها دقایقی بعد از زلزله مرداد ماه استان، شهردار تبریز با حضور در ستاد بحران شهرستان آمادگی خود و مجموعه شهرداری را برای یاری رساندن به مناطق زلزله زده اعلام کرد و در طول دوران بازسازی، امدادرسانی و مدیریت بحران یار و یاور مسوولان امر بود.

فرمتاندار تبریز با اعلام اینکه علی رغم وارد آمدن آسیب‌های قابل توجه به ۲۰ روستای اطراف تبریز در زلزله اخیر، مدیریت شهرستان با تکیه بر توان و امکانات در اختیار خود اقدام به کمک رسانی و آغاز مراحل بازسازی این مناطق کرد افزود: در این راه شهرداری تبریز با تلاش شبانه روزی خود و با استفاده از ۹۸ دستگاه خودرو و ماشین آلات در اختیار در کمترین زمان ممکن کار آواربرداری از این مناطق را به پایان برد و در کنار آن تنها به فاصله ۱۶ روز از وقوع زلزله کلنگ احداث واحدهای مسکونی مقاوم و جدید در روستاهای اطراف تبریز به زمین زده شد.

چمنی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر با تصویب و تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به یاری زلزله زدگان استان شتافت و با این اقدام خود را به عنوان دستگاه پیشگام در این حوزه معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز