خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

قیام ۲۹ بهمن به گروه خاصی تعلق ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۵۳

این قیام ضد استبدادی و استعماری برگ زرین و درخشان در تاریخ سراسر افتخارآمیز مردم آذربایجان و تبریز است که هرگز از یاد‌ها و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

ایلنا-تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: قیام تاریخی و خونین ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ مردم تبریز به هیچ گروه، حزب و جناح خاصی تعلق ندارد.

به گزا رش ایلنا، احمد علیرضابیگی که در آیین اففتاح سالن ورزشی چندمنظوره شهدای سفیدان جدیر تبریز و جمع تعدادی از اهالی دهستان اسپیران، افزود: این روز مهم و بزرگ برای تمام آذربایجانی‌ها افتخار بس عظیم و خاطره انگیز است چرا که ۲۹ بهمن اختصاص به مردم مسلمان این خطه دارد.

وی اظهارداشت: این قیام ضد استبدادی و استعماری برگ زرین و درخشان در تاریخ سراسر افتخارآمیز مردم آذربایجان و تبریز است که هرگز از یاد‌ها و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

علیرضابیگی ریشه قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز را دینی و سیاسی دانست و گفت: این قیام به دعوت مراجع عظام و تقلید برای گرامیداشت چهلم شهدای قم صورت پذیرفت که نشان دهنده عمیق دین باوری و اعتقاد راسخ مردم این خطه از ایران اسلامی به آموزه‌های دینی و اسلامی است.

وی به آتش کشیده شدن مراکز فساد و ابتذال در روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ را نشانه‌ای دیگر از دین باوری و تبعیت از مرجعیت شیعه عنوان کردو با بیان اینکه ۲۹ بهمن تبریز زمینه ساز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در یک سال بعد بود اظهارداشت: به برکت این قیام تاریخی ایران امروز به درجه‌ای از رشد و شکوفائی رسیده که چشم کشورهای اسلامی به ایران دوخته شده است.

وی مقاومت و ایستادگی آحاد مردم ایران در برابر زیاده خواهی‌های استکبار را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طول تاریخ ۳۳ ساله انقلاب ثابت شده که هر میزان فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب علیه ایران فزونی گرفته است، ایستادگی و شور و شوق مردم در دفاع از نظام بیشتر شده است.

لازم به ذکر است سالن ورزش چند منظوره شهدای سفیدان جدید شهرستان تبریز دریک هزار و 400 مترمربع فضای ورزشی دوطبقه برای رشته‌های توپی و رزمی و 4هزار مترمربع فضای کلی با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی از سال ۸۹ عملیات آغاز و در بهمن ۹۱ به بهر برداری رسید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز