خبرگزاری کار ایران

سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۰

هدف از برگزاری این جشنواره استانی، تقویت پایگاه خاطره‌نویسی، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و سایر صنوف دفاع مقدس است.

ایلنا- تبریز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان با عنوان «یادهای نیک» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا استوار‌آذر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه چنین جشنواره‌هایی زمینه‌ساز شناسایی استعداد‌ها و ایجاد رقابت سالم در میان جوانان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: هدف این اداره کل از برگزاری سومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس، تقویت پایگاه خاطره‌نویسی، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و سایر صنوف دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش خود‌نوشت و دیگرنوشت، افزود: برای سوژه خاطرات دوره زمانی متصور نمی‌شود و به همین جهت خاطرات کردستان، مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس، حوادث پشت جبهه و شب‌های بمباران را شامل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی، ملاک انتخاب برگزیدگان جشنواره را آثار رسیده به دبیرخانه دانست و ادامه داد: صاحبان خاطره و یا خاطره‌گویان تاثیری در ارزیابی آثار رسیده ندارد.

استوار‌آذر با اعلام این نکته که نوشتن نام راوی خاطرات ضروری است، ادامه داد: محدودیتی در ارسال خاطره از یک فرد نیست آنچنان که از یک فرد چند خاطره می‌توان نوشت.

وی رعایت عناصر چهارگانه زمان، مکان، استناد و راوی در خاطرات را ضروری دانست و گفت: خاطرات نباید به شکل داستانی باشند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان حجم خاطرات ارسالی برای جشنواره را از یک صفحه A۴ تا حداکثر ۱۰صفحه A۴ اعلام کرد و افزود: آثار ارسالی می‌بایست به صورت تایپ‌شده یا خط خوانا باشند.

سردار استوار‌آذر تقدیر از نویسندگان و راویان برگزیده را از دیگر موضوعات جشنواره ذکر کرد و گفت: از برگزیدگان با اهدای جوایز نفیس تجلیل می‌شود.

وی همچنین از چاپ خاطرات برگزیده در کتابی مستقل خبر داد و گفت: خاطرات برگزیده به جشنواره ملی خاطره‌نویسی ارسال خواهد شد.

استوار‌آذر خاطر نشان کرد: علاقمندان تا ۱۵اسفند ماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس (یادهای نیک) ارسال کنند.

شایان ذکر است علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان به نشانی پستی تبریز، خیابان آزادی، میدان دفاع مقدس (چهار‌راه مارالان)، کوچه شهید آشتاب، پلاک۷، صندوق‌پستی ۴۴۶۵-۵۱۳۸۵ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی و یا به نشانی الکترونیکی Tabriz@sajed. ir و یا به نمابر ۳۳۵۴۱۳۷-۰۴۱۱ ارسال نمایند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز