خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی:

هدف انعکاس تحلیلی جرایم وحوادث، پیشگیری است

کد خبر : ۴۸۷۶۲

اطلاع رسانی و آگاه سازی اجتماعی در باره علل وقوع جرایم، توانایی‌هایی عمومی برای مقابله با مجرمین را افزایش می‌دهد.

ایلنا-تبریز: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی انعکاس دقیق و تحلیلی اخبار مربوط به جرایم در رسانه‌ها را مهم دانست.

به گزارش ایلنا، صمد فرامرزی گفت: در کنار بیان واقعی جرایم و خودداری از بزرگ نمایی، تحلیل علل جرم و استفاده از نظر کار‌شناسان قطعا آگاهی عمومی را بالا برده واز وقوع جرایم جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: انعکاس اخبار جرایم بدون ریشه یابی‌های لازم و تحلیل علل آن احساس امنیت را در اجتماع کاهش می‌­دهد و گزارش تحلیل جرایم و بیان علل و آفت‌شناسی‌ها، آگاهی‌های عمومی را بالا برده، عرصه برای فعالیت مجرمین تنگ خواهد شد.

فرامرزی تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی اجتماعی در باره علل وقوع جرایم، توانایی‌هایی عمومی برای مقابله با مجرمین را افزایش می‌دهد.

وی گفت: انتشار اخبار مربوط به جرم و جنایات بدون ذکر علل آن، بار منفی روانی برجامعه تحمیل کرده سبب افزایش بی‌نظمی اجتماعی می‌شود.

فرامرزی افزود: بزرگ نمایی و استفاده از تیتر‌های غیر واقعی برای افزایش جذابیت چیزی جز بد آموزی و ایجاد فضای رعب و وحشت بدنبال نخواهد داشت و احساس امنیت از سوی مردم در جامعه را کمرنگ خواهد ساخت.

وی با اشاره به نقش انعکاس حوادث در رسانه‌ها، تصریح کرد: بیان صحیح حوادث جامعه در رسانه‌ها با ذکر علت آن، از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرده مانند تابلوهای هشدار دهنده عمل می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی در خاتمه از کلیه مسئولان رسانه‌ای و نهادهای ذیربط خواست: همواره در انعکاس اخبار مربوط به جرایم و حوادث از تحلیل‌های کار‌شناسی و نظرات کار‌شناسان در بیان علل و اسباب حوادث استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز