خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

تغییرات پیشنهادی در تغییر قانون کار مغایر با حقوق حقه کارگران است

کد خبر : ۴۵۸۶۷

جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خانه کارگر تبریز برگزار شد.

ایلنا- تبریز: کارگران، هئیت اجرایی،اعضای خانه کارگر، اعضای انجمنهای صنفی کارگری، شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران واحدهای تولیدی صنعتی استان آذربایجان شرقی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی مرکز آموزشی علمی کاربردی خانه کارگرتبریز در مراسم باشکوهی سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و منتخب جامعه کارگری را در سال اجتماعات خانه کارگر تبریز گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا دبیر اجرایی و مجری طرح های آموزشی خانه کارگر تبریز در این آیین سخنانی انقلاب اسلامی ایران را حاصل خون هزاران شهید گمنام سرزمین مقدس ایران دانست و گفت: ثمره این انقلاب استقلال و آزادی برای کشور بوده و همانگونه که دبیر کل معزز خانه کارگر در مراسم جشن روز کارگری تأکید کرده اند انقلاب حضرت امام(ره) انقلاب ضدسوداگری، ضدسرمایه داری و ضد زرق وبرق بود و باید همیشه و در همه حال چنین برداشتی از انقلاب را به یاد آوریم حتی اگر عق دیگری در دل داشته باشیم.

کریم صادق زاده افزود: اگر اکنون می بینیم که امروزچندان به فکر فقیران نیستیم واگر می بینیم مردم حرف های مسئولین را در نمی یابند علتی جز این ندارد که از دیوارهای کاه وگلی فاصله گرفتیم و زمانی مردم به ما میگردند که ما نیز به این دیوارها برگردیم و وقتی بر مشکلات غلبه خواهیم کرد که به هیچوجه ارزش های والا ومقدس اسلامی ومکتبی انقلاب را فراموش نکنیم.

وی گفت: اگر امروز معمار اصلی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) در قید حیات نیستند بایستی سفارشات و فرمایشات جانشین خلف او رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ولی امرمسلمین جهان مقام معظم رهبری در تمامی مراحل سرلوحه مسئولین ودولتمردان وامت در جای جای میهن اسلامی قرار گیرد.

صادق زاده با بیان اینکه ذره ای غفلت مصایب ومشکلاتی دارد که جبران آن به سادگی و زودی ها میسرنخواهد بود تأکید کرد: ما بایستی قدردان نعمت های خداوندی درجهت بهره مندی از نظام بر حق جمهوری اسلامی باشیم وهمانطور که امام (ره) در یک جمله گهربارکه نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیافتد حجت را بر همگان تمام کردند.

وی با اشاره به حضورگسترده جوانان در این مراسم گفت: دوران جوانی ویژگی های خاص خود از جمله پاکی، صداقت، شجاعت وشور برخوردار است که از آن به عنوان کمالات، فضیلت ها و بهترین ایام زندگی هر انسان یاد می شود که باید این صفات جوانی به ارزش های انسانی و الهی و فطرت پاک خداجوی متصل گردد.

صادق زاده انقلاب اسلامی ایران را انقلاب جوانان دانست و گفت: آینده نیز در دست جوانان برومند، مسلمان و دلسوز و متعهد امروزی است.

وی با اشاره به تأکیدات امام راحل در خصوص دوران جوانی اظهار داشت: باید رابطه حضرت امام خمینی(ره) ونسل جوان در رهنمودها، هشدارها و اظهارعلاقه ایشان نسبت به نسل جوان مورد بحث قرار گیرد و سفارشات ایشان در این زمینه به دقت مورد بازبینی قرار گیرد.

صادق زاده در ادامه یکی از چالش های مهم کارگران به ویژه کارگران جوان را بحث اصلاح قانون کارعنوان کرد وگفت: یکی از مباحث مهم بررسی لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی موضوع تغییر قانونکار و در ادامه لایحه پیشنهادی در ارتباط با قانون تأمین اجتماعی است که جامعه کارگری انتظار دارد قبل از تصویب نقطه نظرات و پیشنهادات نمایندگان کارگران به ویژه تشکل های عالی کارگری مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مفادی از تغییرات دولت در این لایحه مغایر با حقوق حقه کارگران است، گفت: برای نمونه در این لایحه حق اعتراضات صنفی ار کارگران سلب شده ومعلوم نیست کارگران چگونه می توانند پیگیر اصولی مشکلات خود باشند.

صادق زاده عدم توجه به امنیت شغلی کارگران در مشاغل دایمی را در این لایحه متذکر شد وگفت: در این لایحه حقوق کارگران قراردادی 10درصد بیشتر در نظر گرفته شده تا به نحوی کارگران به سمت قرار دادهای موقت سوق داده شوند در حالی که دولت موظف است آیین نامه های مربوط به مشاغل دایمی را تدوین نماید.

وی همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: هنوز صنایع زیربار اثرات منفی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها و افزایش سرسام اور بهای حامل انرژی قرار دارند که قطعا اجرای مرحله دوم بر حجم مشکلات افزوده و صنعت کشور را با مشکلات حادتری مواجه خواهد ساخت که اننظار دایم مجلس شورای اسلامی با دقت موضوع را پیگیری کند.

صادق زاده همچنین از برگزاری کنگره استانی خانه کارگر ویژه شهرستان تبریز خبر داد وگفت: این کنگره در چارچوب اهداف خانه کارگر 25 بهمن ماه با سخنرانی دکتر حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و عضو شورای مرکزی خانه کارگر، سخنرانی حسن صادقی معاون دبیر کل در امور استانها، دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و برگزاری انتخابات کنگره سراسری سال 1391برپاخواهد شد.

همین گزارش حاکی است در ادامه این مراسم، برنامه های مختلف از جمله اجرای موسیقی زنده،برنامه های فرهنگی، برگزاری مسابقه با مشارکت بانک ملت و اهداء جوایز مسابقات کتابخوانی و ورزشی به 20 نفر از سوی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز به مناسبت گرامیداشت سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اجرا در آمد.

در این مراسم همچنین حکم ریاست هیئت مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مخابرات ایران که بر اساس ماده 4 اساسنامه خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران از سوی علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر صادر شده بود توسط سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به محمدرضا غفوری اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز