خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

توجه به بافت تاریخی تبریز اولویت اصلی شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۸۷

در سال آینده مسیر حدفاصل راسته کوچه تا میدان دانشسرا به پیاده راه سنگ فرش تبدیل خواهد شد و در فاز نخست این طرح از راسته کوچه تا ابتدای خیابان دارایی عملیاتی خواهد شد.

شهردار تبریز گفت: توجه به بافت تاریخی ومرکزی شهر تبریز اولویت اصلی شهرداری در سال 92 است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا نوین که در مراسم بهره برداری از پروژه های شهرداری منطقه 8 تبریز سخن می گفت افزود: شهرداری تبریز در سال های اخیر به احیای هویت تاریخی و قدیمی محدوده محور تاریخی فرهنگی تبریز و نیز تغییر کالبد فیزیکی و موضعی این منطقه توجه بیشتری داشته و پروژه ها و طرح های مختلف و متنوعی در این محدوده اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال آینده مسیر حدفاصل راسته کوچه تا میدان دانشسرا به پیاده راه سنگ فرش تبدیل خواهد شد ودر فاز نخست این طرح از راسته کوچه تا ابتدای خیابان دارایی عملیاتی خواهد شد و نیمی از این مسیر با اجرای طرح سنگ فرش در بستر، همانند خیابان تربیت به پیاده راه تبدیل و بخشی دیگر به منظور تردد خودروهای حمل و نقل عمومی ساماندهی و تغییر وضعیت خواهد یافت.

شهردار تبریز تاکید کرد: همچنین در قالب طرح پیاده راه مسیر راسته کوچه تا دانشسرا المان ها، تندیس ها، فضای سبز منحصربه فرد، تندیس ها و مبلمان شهری زیبا، آبنماها و دیگر زیرساخت های رفاهی و گردشگری طراحی و نصب خواهد شد.

نوین خاطرنشان کرد: وجود بازار تاریخی تبریز در این منطقه و در کنار آن عناصر متعدد میراثی، تاریخی، گردشگری و تجاری و خدماتی و در کنار آن مشکلات ترافیکی و ترددی موجود در محدوده بازار و خیابان های اطراف و مهم تر از همه لزوم تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری موجود در این منطقه ضرورت اجرای طرح پیاده راه سنگ فرش را در این مسیر دوچندان کرده و شهرداری تبریز برای تسهیل امورات مربوط به شهروندان و نیز تبدیل این منطقه به محلی ویژه با زیرساخت های مناسب برای گردشگری اجرای طرح مذکور را با جدیت دنبال می کند.

وی تاکید کرد: درصورت همکاری شرکت برق تبریزدر شب ها نیز شاهد زیبایی های بیشتر این شهرمخصوصا در محدوده مرکزی تبریز خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در سال های اخیر در بهره مندی از امکانات بخش خصوصی و جذب مشارکت های مردمی در بین شهرداران کشور موفق عمل کرده، بطوریکه بیش از ده ها پروژه عمرانی و زیربنایی با مشارکت سرمایه گذاران در حال اجرا است.

مهندس نوین همچنین با اشاره به بهره برداری و افتتاح 1100 میلیارد ریال پروژه شهری در دهه فجر امسال تاکید کرد: بهره برداری از کتابخانه شهیدرجائی، احداث دوباند هلی کوپتر، بهره برداری از مجتمع تجاری فجر، فرهنگسرای 17 شهریور، ساختمان گردشگری و پلیس، احداث سردرب های انجمن، صفی و کف سازی و بهسازی ضلع جنوبی بازار، زیباسازی و مبلمان شهری سطح منطقه شامل گارد نرده، ائلمان های حجمی، تندیس و آلاچیق، بهره برداری از پارک بانوان، کتابخانه و قرائت خانه شهید پاشایی،احداث چندین بوستان و عابرگذر، بهره برداری از هتل لاله تبریزوتملک ومرمت خانه علی مسیو(خانه انقلاب)و چندین پروژه مسیرگشایی از جمله پروژه هایی هستند که همزمان با دهه مبارک امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی خاطرنشان كرد: با وجود مشكلات و چالش‌های بسیار اقتصادی و مالی ناشی از نوسانات ارز و نیز افزایش قیمت مصالح و ابزارآلات ساختمانی و عمرانی، شهرداری تبریز با اتخاذ تدابیرلازم و مدیریت مناسب هزینه، مانع از ركود پروژه‌ها شده و طرح ها وپروژه های شهرداری تبریز در زمان بندی لازم اجرا و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

شهردار تبریز افزود: تا پایان سال جاری نیز بسیاری از پروژه باقی‌مانده شهری و در دست اجرا به مرحله اتمام و بهره‌برداری خواهند رسید تا بخش دیگری از تعهدات مدیریت شهری به شهروندان فهیم تبریزی محقق شود.

نوین با اشاره به بودجه سال 92 شهرداری تبریز تاکید کرد: بودجه سال آینده شهر تبریز بر اساس توسعه پایدار شهری و تداوم روند عمران و آبادانی تبریز بوده و با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش شهر خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز