خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

چند طرح آبـخیزداری آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۱

به مناسبت هفته منابع طبیعی که از 15 الی 21 اسفند ماه برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوعی در سطح استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

ایلنا- تبریز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از افتتاح چند طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس داوودی در اولین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه بهره‌مندی بیشتر از توان و ظرفیت بخش آب و خاک استان بیشتر فراهم می‌شود گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، مهم‌ترین رسالت ما تبیین اهمیت حفاظت از منابع طبیعی برای عموم مردم است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با توزیع نهال در استان، بروشورهایی در خصوص نحوه‌ کاشت و نگه‌داری درخت نیز به مردم ارائه می‌شود، افزود: هدف ا زتوزیع نهال‌ها مشارکت مردم در توسعه‌ فضای سبز و ترویج فرهنگ درخت‌کاری در بین شهروندان عزیز است  و معتقدیم اگر هر شهروند حداقل یک درخت را درمنزل خود و یا در مقابل منزل خود بکارد و از آن به خوبی نگهداری کند، در آینده‌ای نزدیک، شهری بسیار سرسبز خواهیم داشت.

داوودی از انجام عملیات درخت‌کاری به کمک سازمان بسیج سازندگی، نیروهای سازمان‌های مردم نهاد، کودکان تعدادی از مهدهای کودک و دانش‌آموزان برخی از مدارس همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: عموم افراد جامعه باید با فواید حفظ منابع طبیعی آشنا شوند و هدف اصلی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی است تا عموم مردم با مزیت‌های این مهم بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برنامه های مهم این اداره کل در جهت حفظ و صیانت از حوزه های آبخیز در سراسر استان گفت: آبخیزداری یکی از اساسی ترین گام‌ها در جهت حفظ این حوزه‌ها از سوی این اداره کل در راستای جلوگیری از رسوبات، فرسایش خاک و سیلاب به شمار می­رود.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در طول هفته منابع طبیعی در 30 مدرسه در دو سطح دبیرستان و راهنمایی برنامه‌های آموزشی جهت آشنایی با قوانین منابع طبیعی در نظر گرفته شده است همكاری و همراهی مردم و مسئولان را جهت حفظ، احیا و حراست از این عرصه‌ها را خواستار شد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و غرس نهال توسط امام جمعه تبریز، غرس نهال توسط استاندار آذربایجان شرقی در وادی رحمت و در کنار مزار شهدا، جشن درختکاری، افتتاح طرح های آبخیزداری، توزیع نهال رایگان در 20 شهرستان، برگزاری مسابقات مختلف در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و نشست پیشگیری از جرم در حوزه منابع طبیعی را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی از 15 الی 21 اسفند ماه سال جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز