خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

دانش فنی تغذیه غاز با علوفه و ذرت سیلویی در ملکان تولید شد

کد خبر : ۴۰۲۲۲

لاین جدید غاز در ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان ملکان معرفی شد./ کلکسیون کامل گیاهان و عرقیات دارویی با گیاهان ارگانیک از جمله طرح ها و فعالیت های در دست اجرای در این ایستگاه به شمار می­رود.

ایلنا-تبریز: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از تولید دانش فنی تغذیه غاز با علوفه و ذرت سیلویی در شهرستان ملکان، برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن منیری‌فر  در بازدید فرماندار شهرستان ملکان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی ملکان، با اشاره به اهمیت پرورش غاز در سطح کشور گفت: تهیه کلکسیون کامل گیاهان دارویی و عرقیات دارویی با گیاهان ارگانیک از جمله طرح‌ها و فعالیت‌های در دست اجرای ایستگاه ملکان به شمار می رود.

وی افزود: در راستای فعالیت­های این مرکز به زودی شاهد معرفی لاین جدید غاز از این ایستگاه خواهیم بود.

گفتنی است ایستگاه تحقیقات کشاورزی ملکان در سال 1372 در زمینی در مساحت 76 هكتار جهت‌ انجام‌ امور تحقیقاتی در مورد غاز و همچنین‌ گیاهان‌ دارویی‌ و صنوبر تاسیس شده‌ و طرح شناخت‌ و مطالعات‌ گسترده‌ توان‌ تولیدی‌ و پتانسیل‌ ژنتیكی‌ غازهای‌ بومی‌ وتعیین‌ گروههای‌ بارز از نظر میزان‌ تولید، ایجاد زمینه‌های‌ مختلف‌ تحقیقات‌ در مورد غازهای‌ بومی‌، فراهم‌ آوردن‌ زمینه‌ كاری‌ برای‌ علاقمندان‌ و فارغ‌‌التحصیلان رشته‌ علوم‌ دامی‌، افزایش میزان‌ تولید گیاهان‌ دارویی‌، اهلی‌كردن و نحوه رویاندن گیاهانی كه از نظر تغذیه‌ای، دارویی و صنعتی دارای ارزش هستند، ارائه‌ روش­های‌ به‌ زراعی‌ درخصوص‌ گیاهان‌ دارویی‌ و تولید بذر یونجه را در دستور کار خود دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز