خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

مردم در انتخابات 92 تفکر مقاومت را انتخاب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۹۴

استدلال‌های مخالفان گام دوم هدفمندی یارانه‌ها متناقض است./ مردم در اجرای هدفمندی یارانه‌ها همراهی خوبی داشتند/ انقلاب اسلامی پاسخ کوبنده‌ای به مکاتب مادی بوده است/ برکات انقلاب اسلامی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی پایان‌دهنده دوره ستم و تاریکی بوده و برکات آن، با گذشت 34 سال از استقرار جمهوری اسلامی، در جای‌جای کشور و در تمام شئونات اجتماعی، تبلور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی که در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، سخن می گفت با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در شرایطی که قضاوت تحلیلگران سیاسی این بود که دین، افیون توده‌هاست و نمی‌تواند جنبش و بیداری ملت‌ها را در بر داشته باشد، انقلاب اسلامی با تکیه بر رهبری امام خمینی(ره) و تاثیرپذیری از باورهای دینی، حیات دیگری را بر گستره کشور جاری کرد و به این ترتیب، پاسخ کوبنده‌ای به مکاتب مادی داد.

وی گفت: غبار زمان، هیچگاه نمی‌تواند بر سیمای روشن انقلاب اسلامی فرو بنشیند و امروز برکات نظام اسلامی فراتر از ایران بوده و جهان را متاثر ساخته است.

ملت ایران همچنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی پای‌بند است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر مکتب فکری انقلاب اسلامی بر حرکت‌های جهانی، یادآور شد: پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف -به عنوان آخرین بازمانده اردوگاه سوسیالیست- در شرایط خاص تاریخی صادر شد و تاثیرات اساسی آن، بیداری اسلامی و پاسخگویی به مطالبات فکری بشر را در بر داشت؛ با این حال وقتی پاسخ این پیام، توسط شواردنادزه به امام رسید، امام فرمود این پیام یک انقلاب بزرگ بود اما شما آن را درک نکردید.

علیرضابیگی با بیان این که امروز با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، ملت ایران به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی خود پایبند است؛ تاکید کرد: در شرایطی که دشمنی با انقلاب اسلامی پایانی ندارد تبعیت از رهبری و راه شهدا را تکلیف و وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

وی افزود: تمام تلاش‌ها بر این است که انقلاب اسلامی نتواند یک نهضت جهانی باشد و در این راه، تحریم‌ها آخرین حربه دشمن بوده است؛ در عین حال این تحریم‌ها می‌تواند فرصتی باشد که از رهگذر آن، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی با اتکا به داشته‌های بومی مورد توجه قرار گیرد.

تاکید دولت بر تکیه بر مردم در حوزه اقتصاد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که توانایی در عرصه‌های علمی و فناوری به واسطه اتکای مردم ایران به انقلاب اسلامی به دست آمده است، تصریح کرد: تکیه بر مردم در حوزه‌های اقتصادی، به عنوان یک آرمان ارزشمند، مورد توجه دولت بوده است که تحقق آن در همرامی مردم با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مشهود بود.

علیرضابیگی افزود: این در شرایطی است که عده‌ای فکر می کردند پرداخت یارانه‌ به مردم، سستی حوزه‌های اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تفاوت نگرش‌ها در خصوص هزینه‌کرد درآمدهای نفتی، گفت: نظر عده‌ای این بود که منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، صرف خدماتی از قبیل بهداشت و درمان رایگان و بیمه بیکاری شود؛ این در صورتی است که تاکید دولت این بود که این درآمد در اختیار خود مردم قرار گیرد تا مردم، نحوه استفاده از ثروت خود را مدیریت کنند.

تناقض در استدلال‌های مخالفان گام دوم هدفمندی یارانه‌ها

استاندار آذربایجان شرقی برخی استدلال‌ها درباره تبعات منفی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را متناقض خواند و گفت: مخالفان اجرای مرحله دوم این طرح، از طرفی دولت را متهم به بهره‌برداری سیاسی از آن می‌کنند و از طرفی مدعی هستند که با اجرای این طرح، نیروی کار کشور کاهش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد تلاش دولت در اقناع مجلس برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موثر بوده و با اجرای آن، نظام اقتصادی کشور به سمتی پیش برود که مبتنی بر نظام عرضه و تقاضا بوده و همپای اقتصاد جهانی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی، بر مشارکت بیش از پیش مردم تاکید کرد و افزود: باید از فرصت برگزاری جشن‌ها و آ‌یین‌های دهه فجر، در جهت تبیین اثربخشی نظام و بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال 92 بهره گرفت.

علیرضابیگی گفت: راهپیمایی 22 بهمن نماد اقتدار نظام اسلامی بوده و امسال اهمیت آن به خاطر انتخابات سال 92 دو چندان شده است.

مردم در انتخابات 92 تفکر مقاومت و ایستادگی را انتخاب می‌کنند

وی با تقسیم‌بندی گروه‌های مختلف حاضر در صحنه انتخاب گفت: در این انتخابات گروهی با تفکر سازش با دشمن و گروهی دیگر با شعار استقامت و پافشاری بر آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد صحنه خواهند شد و بی‌شک ملت ایران، فردی را انتخاب خواهند کرد که به دور از سستی و سازشگری، مسیر مقاومت، سرافرازی و شوکت نظام اسلامی را در پیش بگیرد.

علیرضابیگی همچنین به برگزاری چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبشهت سال 92 اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مربوط به این همایش، هم‌اکنون در سامانه ستاد سرمایه‌گذاری ثبت شده و تحقق اهداف آن، نیازمند مشارکت و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی همچنین با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده گفت: مجموعه مدیریت استان، اولویت فعالیت خود را متمرکز بر عمران و آبادانی این مناطق قرار داده و در این راه، هیچ وقفه‌ای را متوجه فعالیت خود نمی‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حرکت پرشتاب سازندگی و عمران در مناطق زلزله‌زده، همگام با بهبود وضعیت آب و هوایی در سال آینده، با شتاب و جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز