خبرگزاری کار ایران

در دهه فجر/

25برنامه فرهنگی ورزشی در آذربایجانشرقی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۰

دهیاری و شوراها در واگذاری زمین به ورزش پیشتاز هستند و میتوان با اعتبار اندک مجموعه های ورزشی روباز برای روستاییان ساخت.

ایلنا- تبریز: رییس هیات ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی گفت: 25 برنامه فرهنگی ورزشی هیات ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی در دهه فجر سال 91 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزای ایلنا جلیل خدایی افزود: در 12 بهمن همزمان با آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقاب اسلامی در سراسر استان غبارروبی مزار شهدا توسط ورزشکاران این هیات، دوی صحرانوردی در ورزقان، طناب کشی در اهرو سراب، جشنواره دال پلان، هفت سنگ و لی لی در منطقه آزاد تجاری ارس، طناب زنی و بازیهای بومی و محلی اسکو برگزار خواهد شد.
وی در خصوص سایر برنامه های هیات گفت: در کنار این برنامه ها،رقابتهای والیبال، هفت سنگ و فوتسال در مرند، تنیس روی در بخش زنوز مرند، دارت و تیراندازی در روستای کندلج مرند، همایش پیاده و کوهروی در ارتفاعات یامچی مرند، رقابتهای تنیس روی میز در هوراند کلیبر، رقابتهای شطرنج، تنیس روی میز در شبستر و همایش و جشنواره بازیهای بومی و محلی در اهر برگزار می شود.
رییس هیات ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت: بر اساس داده های آماری و جمعیت ورزشکاری در استان امید است در این همایشها و رقابتهای فرهنگی ورزشی بیش از 5 هزار نفرشرکت کنند.
خدایی در خصوص اهداف هیات نیز گفت: طرحی در حال تدوین و برنامه ریزی در استان است تا جشنواره های خاص بومی و محلی و روستایی در مناطق خاص با محوریت توسعه ورزش محلات در روستاهها و احیاء ورزشهای سنتی و بومی و محلی استان برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت ورزش روستایی و عشایری شهرستانها استفاده شود گفت: شهرستانها پتانسیل بالایی در ورزش روستایی و عشایری دارند.

خدایی با بیان اینکه استعدادهای ناب و خوبی با پتانسیل های بالا در روستاهها موجود است افزود: دهیاری و شوراها در واگذاری زمین به ورزش پیشتاز هستند و میتوان با اعتبار اندک مجموعه های ورزشی روباز برای روستاییان ساخت.

هفته ششم لیگ برتر والیبال
شهرداری تبریز به مصاف باریج اسانس کاشان می رسد

این بازی برای هر دو تیم قعرنشین جدول لیگ برتر والیبال از حساسیت بالایی برخوردار است

ایلنا- تبریز: تیم والیبال شهرداری تبریز در هفته ششم لیگ برتر در حالی به دیدار باریج اسانس کاشان در کاشان خواهد رفت که این بازی برای هر دو تیم قعرنشین جدول از حساسیت بالایی برخوردار است.

شهرداری تبریز که در هفته پنجم دور برگشت برابر کاله مازندان شکست خورد در صورتی که بتواند در این بازی به پیروزی برسد خواهد توانست جایگزین باریج اسانس در رده نهم جدول شود.

دیدار رفت با برد شهرداری تبریز همراه بوده است.

هر دو تیم در این بازی برای رسیدن به یک پله بالاتر در چدول تلاش وافری خواهند داشت باریج اسانس هم اکنون با 19 امتیاز در رده نهم و شهردرای تبریزی با 17 امتیاز در رده دهم قرار دارند.

دیدار این دو تیم ساعت 16 روز چهارشنبه در کاشان برگزار می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز