خبرگزاری کار ایران

آب شرب تمام روستاهای زلزله زده تامین شد

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی، تمامی روستاهای زلزله دیده هم اكنون دارای آب آشامیدنی لوله كشی شده هستند.

تبریز - ایلنا: ستاد مدیریت بحران شركت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی از تامین آب شرب تمام روستاهای زلزله زده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، ستاد مدیریت بحران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی در گزارشی اقدام های انجام شده جهت تامین آب شرب روستاهای زلزله زده را اعلام کرد.

براساس اعلام این ستاد، پس از وقوع زمین لرزه اخیر در برخی از مناطق استان آذربایجان شرقی، 30 دستگاه تانكر آب سیار جهت تامین سریع آب شرب روستاهای مناطق زلزله زده در این مناطق حاضر شده و تاكنون 6462 مترمكعب آب شرب توزیع کرده اند.

برای این منظور نیز 12 مورد علمك آبگیری تانكرهای سیار در نقاط مختلف نصب شده است.

همچنین تاكنون بیش از 62140 بطری آب معدنی و 5000 گالن 20 لیتری جهت نگهداری آب بین روستاییان زلزله زده توزیع شده است.

بنا بر اعلام این ستاد، همزمان با توزیع آب و با توجه به فصل گرما، هفت اكیپ آزمایشگاه سیار و كنترل بهداشت آب تشكیل و از روز نخست حادثه به محل اعزام شده اند كه به طور مستمر در حال نمونه برداری از آب های توزیع شده در روستاها بوده و تاكنون 604 مورد نمونه برداری میكروبی انجام شده است.

به گزارش ستاد مدیریت بحران آبفار آذربایجان شرقی، بر اثر زلزله تعدادی از ایستگاه های پمپاژ و چشمه های تامین آب صدمه دیده بودند كه در این مدت 13 ایستگاه پمپاژ و 23 چشمه و چاه و قنات بازسازی و راه اندازی شده اند.

در ارتباط با بهداشت و گندزدایی آب شرب این روستاها نیز 2174 مورد كلرسنجی و 1560 مورد كلرزنی انجام شده است.

در این مدت 37 اكیپ فنی حوادث و تعمیر نیز تشكیل و راهی مناطق آسیب دیده شدند كه حاصل این حضور تعبیه 81 كیلومتر لوله انتقال آب و برقراری 948 فقره انشعاب موقت جهت رساندن آب آشامیدنی به نزدیكی محل های اسكان موقت روستاییان بوده و همچنین به منظور ذخیره سازی آب آشامیدنی در برخی از روستاها، 144 عدد مخزن ثابت نصب شده است.

بر اساس این گزارش، برای تامین آب مورد نیاز در سرویس های بهداشتی و حمام های تعبیه شده در روستاها نیز 153 فقره آبرسانی و انشعاب انجام گرفته است.

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی، تمامی روستاهای زلزله دیده هم اكنون دارای آب آشامیدنی لوله كشی شده هستند.

براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی، پیرو فراخوان معاونت نظارت بر بهره برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور، اكثر شركت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با ارسال لوله، اتصالات، مخازن ثابت پلی اتیلن و فلزی، تانكرهای آبرسانی سیار، پركلرین و آب بسته بندی شده این شركت را در امر خدمات رسانی به مناطق زلزله زده یاری کرده اند كه بدینوسیله از تمام همكاران در سراسر كشور و خانواده بزرگ صنعت آب و فاضلاب كشور قدر دانی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز