خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات به دامداران زلزله زده تا 15 شهریورماه خاتمه می‌یابد

اکیپ‌های ده‌گانه به مناطق زلزله ده شهرستان ورزقان جهت پرداخت وام اعزام شدند

ورزقان - ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از اعزام اکیپ‌های ده‌گانه به مناطق زلزله ده شهرستان ورزقان جهت پرداخت وام به دامداران زلزله زده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا علی محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این اکیپ‌ها متشکل از نماینده بانک کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هستند.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها به منظور تکمیل فرم پرداخت تسهیلات ساخت اماکن دامی به روستاهای خسارت دیده اعزام شده‌اند افزود: اکیپ‌های ده‌گانه موظفند طبق برنامه زمان بندی شده در مدت ده روز، تا 15 شهریورماه با تشکیل پرونده، تسهیلات بازسازی اماکن دامی را که به صورت ضمانت زنجیره ای صورت می‌گیرد در اختیار روستائیان دامدار قرار دهند.

علیمحمدی همچنین با اعلام ابن مطلب افزود: 50 میلیون ریال تسهیلات مصوب دولت با سود 7درصد با پرداخت 15 ساله و تنفس 3 ساله برای همه واحد های دامی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وارد آمدن 574 میلیارد و 950 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان ورزقان در94 روستا گفت: خسارات وارده به احشام در این شهرستان، 7 میلیارد و300 میلیون ریال بوده، اماکن دامی، 282 میلیارد و 800 میلیون ریال، محصولات زراعی و باغی 120 میلیارد و 160 میلیون ریال، منابع آب و خاک 163 میلیارد ریال و همچنین ادوات کشاورزی یک میلیارد و 690 میلیون ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان با بیان اینکه ما در بطن مناطق زلزله زده این شهرستان برای حدود201 هزار احشام به سرپناه نیاز داریم ادامه داد: در مناطق زلزله زده ورزقان، 21 هزار رأس گاو و 180 هزار رأس گوسفند بدون سرپناه هستند که این میزان احشام بایستی با ساخت سریع اماکن، از هرگونه گزند سرما و حیوانات وحشی در امان قرار گیرند.

گفتنی است به منظور تسریع در ارائه خدمات بانکی و حمایت‌های بیش از پیش از آسیب دیدگان حادثه مذکور مدیریت‌های شعب بانک در استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل به عنوان مدیریت‌های معین انتخاب گردیده و مقرر شده است تا نیروهای تخصصی مورد نیاز شعب بانک در مناطق زلزله زده را به منظور تسریع در خصوص اقدامات مدنظر تأمین نمایند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز