خبرگزاری کار ایران

دانشكده پرستاری سراب از بهمن ماه امسال دانشجو می پذیرد

کد خبر : ۲۴۵۷۶

راه اندازی این دانشکده گام مهمی در تامین نیازهای نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان وبه خصوص پرستاران بومی است.

ایلنا - سراب: به گفته قائم مقام وزیر بهداشت و درمان ورئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز با تصویب شورای گسترش دانشگاه های عالی کشور،مجوز پذیرش دانشجودر دانشكده پرستاری سراب برای نیمه دوم سالجاری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا یعقوبی ظهر یكشنبه در نشست بررسی مشكلات حوزه سلامت شهرستان سراب راه اندازی این دانشکده را گام مهمی در تامین نیازهای نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان وبه خصوص پرستاران بومی دانست و گفت: باید در فراهم نمودن زیرساخت های ایجاد این دانشكده تسریع ود.

وی با بیان اینكه آذربایجانشرقی از لحاظ شاخص های بهداشتی و درصد تخت های اختصاص یافته به بیماران؛دارای رتبه بالایی در سطح کشور است افزود: اگرچه تعداد تخت های بیمارستانی از شاخصه های استاندارد فراتر است اما توزیع تخت های بیمارستانی دراین استان عادلانه نیست.

یعقوبی ادامه داد:در برخی از نقاط استان ما شاهد اشغال بالای تخت های بیمارستانی و تراکم زیاد هستیم، در حالی که در نقاط دیگری بسیاری از تخت ها خالی می مانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان سراب گفت: در این شهرستان خدمات قابل توجهی به مردم در عرصه سلامت صورت می گیرد و شاخصه های بهداشتی و تنوع رشته های تخصصی در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان مركز بهداشتی و درمانی شهر مهربان گفت: عملیات تخریب و بازسازی ساختمان این مركز طی سالجاری اجرایی می شود.

وی اظهار امیدواری كرد: در صورت تامین اعتبارات لازم،این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام رسیده و در اختیاراهالی مهربان قرار گیرد.

یعقوبی،از ارتقاء سطح مركز بهداشتی و درمانی شهر شربیان و دائمی كردن این مركزنیز خبر داد و افزود: تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده تا مردم این شهر نیز بتوانند خدمات قابل قبولی دریافت كنند.

وی در ادامه گفت: در سالجاری حدود 10 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشكی به سیستم بهداشت و درمان سراب ترزیق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز