خبرگزاری کار ایران

ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی تبریز ایجاد می‌شود

فاز اول این طرح در شهرستان تبریز در 5 قطعه شامل فرودگاه بین‌المللی تبریز، راه‌آهن، بانک ملّی، اداره پست و استانداری آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

تبریز - ایلنا: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تبریز روز گذشته در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز در این جلسه ضمن استقبال از طرح ایستگاه‌های مطالعه گفت: اجرای این طرح موجب دسترس‌پذیری آسان‌تر به کتاب می‌شود که این طرح منجر به افزایش علاقه و ترویج همگانی فرهنگ کتاب‌خوانی خواهد شد.

مهندس محمود چمنی پارک‌های مسافر، مراکز تفریحی و گردشگری را از جمله اماکن عمومی قابل اجرا در فاز دوم طرح ایستگاه مطالعه عنوان کرده و اجرای صحیح این طرح را منوط به همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط دانست.

مهندس چمنی در ادامه با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر در استان بر لزوم مطالعه و مقاوم‌سازی بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی شهرستان تأکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به طرح ایستگاه‌های مطالعه گفت: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توسعه همگانی مطالعه طرح ایستگاه مطالعه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود.

حسن خدایی تصریح کرد: فاز اول این طرح در شهرستان تبریز در 5 قطعه شامل فرودگاه بین‌المللی تبریز، راه‌آهن، بانک ملّی، اداره پست و استانداری آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش 15 عنوان در سه هزار نسخه است که به صورت ماهانه توسط کارشناس ایستگاه مطالعه این اداره کل شارژ خواهد شد که بدین ترتیب هر ایستگاه سالانه دارای 36 هزار نسخه گردش کتاب خواهد بود. وی افزود: طی فازهای بعدی حداقل 18 ایستگاه مطالعه در شهرستان تبریز ایجاد خواهد شد.

خدایی در ادامه با اشاره به بهره برداری از سامانه جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر 101 باب از کتابخانه های عمومی استان به سامانه جدید متصّل شده‌اند که به زودی عملیات اتصال تمام کتابخانه‌های عمومی استان به این سامانه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از طرح مطالعه مقاوم‌سازی کتابخانه‌ها در مقابل زلزله با همکاری سازمان نظام مهندسی و با تأیید رئیس انجمن شهرستان خبر داد.

همچنین در این جلسه کلیات طرح یارمهربان که با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اجرا خواهد شد به تصویب رسید. در این طرح با تعیین رابطینی از بین دانش آموزان طرح ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین دانش آموزان اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز