خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی:

از کارگزاران نظام در استان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد تقدیر شود

کارمندان سرمایه انسانی و معنوی هر سازمانی تلقی می‌شوند و نقش موثری در ارتقای عملکرد، اثربخشی و کارایی دستگاه‌های اجرایی دارند.

تبریز - ایلنا: مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: از کارگزاران نظام در استان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد تقدیر شود.

به گزارش ایلنا از تبریز، علیرضا حاجی‌خیاط با اشاره به نام گذاری چهارم شهریور ماه به عنوان روز کارمند افزود: این نام گذاری یادآور خدمت، ایثار و ارج نهادن به مجاهدت‌های قشر عظیمی از جامعه است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخش مهم و اساسی از اداره امور کشور بر دوش آنان قرار دارد.

وی با تبریک هفته دولت به کارگزاران دستگاه‌های دولتی در استان عنوان کرد: در این روز‌ها که آذربایجان در سوگ فرزندان خود نشسته، برای در گذشتگان زلزله اخیر شهرستان‌های هریس، ورزقان و اهر مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت داریم.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی در ادامه از کارمندان به عنوان سرمایه‌های انسانی و معنوی هر سازمانی یاد و ابراز کزد: این قشر نقش موثری در ارتقای عملکرد، اثربخشی و کارایی دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی تصریح کرد: کارمندان به عنوان خانواده بزرگ دولت تلقی می‌شوند از این رو سزاوار است روز کارمند را قدر بدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند و والای کارمند در عرصه‌های مختلف به ویژه کارکنان سخت‌کوش سازمان‌ها بکوشیم.

حاجی‌خیاط از روز کارمند به عنوان فرصتی برای تبیین جایگاه و رفع مشکلات کارمندان یاد و خاطر نشان کرد: کارمندان با دلسوزی و حسن نیت، سرمایه غیرقابل برگشت خود یعنی عمر، وقت گران بها و انرژی خود را صرف خدمت به مردم و نظام می‌کنند و خدمتگزار مردم هستند و باید قدر آنان را بدانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی به عمل آمده از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی استان بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه میزان موفقیت واحدهای اجرایی استان در خدمت رسانی به مردم و سایر محورهای تعیین شده در سال ۱۳۹۰ در برنامه پنجم توسعه در بیش از ۲۵۰ شاخص عمومی و اختصاصی مورد سنجش قرار گرفت تا در چارچوب آن با همسوسازی اهداف کارکنان با اهداف سازمان زمینه‌های اثربخشی سازمان‌ها بیش از پیش فراهم شود.

حاجی‌خیاط تاکید کرد: سنجش کیفیت خدمات دولتی و خدمت رسانی به مردم و شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات نظام اداری در دستگاه‌های اجرایی ظرفیت مناسبی برای ارتقا و ایجاد فضای رقابتی مثبت برای تعالی سازمانی دستگاه‌های اجرایی استان فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته  از دستگاه‌های بر‌تر علاوه بر معرفی و تجلیل در سطح ملی در قالب جشنواره شهید رجایی استانی نیز تقدیر شده و در چارچوب آیین‌نامه‌های ابلاغی از پاداش فوق‌العاده کارایی و عملکرد برای کارکنان خود بهره‌مند خواهند شد.

حاجی‌خیاط افزود: همچنین به منظور ارج‌دهی به فرهنگ کار گروهی، از تیم‌های فعال دستگاه‌های بر‌تر به عنوان کارمندان برگزیده در جشنواره شهید رجایی قدردانی خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برگزیده و تیم کاری بر‌تر استان را به عنوان برگزیده‌های استانی در ارزیابی عملکرد به جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی معرفی کرد و اغلب دستگاه‌های اجرایی از فوق‌العاده کارایی به کارکنان خود بهره‌مند شدند.

حاجی‌خیاط  بیان کرد: کارمندان خانواده بزرگ دولت که صادقانه در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و به ارائه خدمات مختلف به مردم شب و روز جدیت به خرج می‌دهند، شایسته تقدیر هستند.

وی در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست معیارهای تشویق و تذکرات خود را در چارچوب ضوابط تعیین شده در الزامات طرح تکریم ارباب رجوع، میزان موفقیت و ابتکارات کارکنان را در وظایف محوله اعمال کنند.

لازم به ذکر است ستاد جشنواره شهید رجایی استان در هفته جاری تشکیل شده و پس از بررسی و اعلام دستگاه‌های بر‌تر و تیم کاری برگزیده سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به برگزاری جشنواره اقدام خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز