خبرگزاری کار ایران

افزایش 92 درصدی صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان شرقی

کد خبر : ۲۰۳۵۱

در این راستا فراورده هایی خام دامی از جمله جوجه یکروزه گوشتی، دنبه گوسفندی، عسل، کندوی زنبور عسل، خوراک دام، بلوک لیسیدنی و... با نظارت کارشناسان اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، هندوستان، آلمان، آذربایجان، ارمنستان و کویت صادر شده اند.

ایلنا - تبریز: مدیركل دامپزشكی آذربایجان شرقی گفت: صدور گواهی‌های بهداشتی صادراتی فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی در سال‌جاری بیش از 92 درصد افزایش یافته است.

بهراد زندیه امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به نقش سازنده دامپزشكی در ارتقا رونق اقتصادی محصولات دامی گفت: اداره‌كل دامپزشكی استان آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار، گام‌های بسیار موثری را برای تسهیل صادرات برداشته است كه در این خصوص استقرار كارشناس دامپزشكی به صورت تمام وقت و راه‌اندازی سیستم یكپارچه قرنطینه در گمرك‌های استان جهت نظارت و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی فرآورده‌های خام دامی از جمله آن اقدامات است.

وی تصریح كرد: این اقدامات موجب تسهیل در امور صادرات این فرآورده‌ها شده و در سال‌جاری شاهد افزایش بیش از 92درصدی صدور گواهی‌های بهداشتی صادراتی دامپزشكی هستیم.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صنعت دام وطیوراز ركنهای اصلی صادرات غیر نفتی است اظهار داشت: فراورده هایی خام دامی از جمله جوجه یکروزه گوشتی،دنبه گوسفندی،عسل،کندوی زنبور عسل،خوراک دام،بلوک لیسیدنی و... با نظارت کارشناسان اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، هندوستان، آلمان، آذربایجان،ارمنستان و کویت صادر شده اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز