خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید فرهنگ غدیر اسلام ناب محمدی (ص) به جهان معرفی کنیم

کد خبر : ۱۶۷۱۴

نظام سلطه با هر روشی ترویج اسلام هراسی و به اصطلاح دقیق‌تر اسلام ستیزی را علیه مسلمانان به کار گرفته است

ایلنا - تبریز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با استفاده از فرهنگ غدیر اسلام ناب محمدی (ص) را با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در برابر هجمه‌هایی به مسلمانان وارد می‌شود به جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی که در نخستین همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت افزود: یکی از مسایلی که اکنون نظام سلطه علیه مسلمانان به کار گرفته می‌شود که از ابزار‌های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، بازی‌های رایانه‌ای برای تحقق این امر بهره می‌جوید و تلاش دارد تا اسلام را از اساس و پایه خشن و بی‌منطق معرفی کند.

وی با اشاره به ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت پیامبر عظیم الشأن در این زمینه خاطرنشان کرد: آنان با توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم (ص) قصد تفرقه و اختلاف بین پیروان ادیان را دارند تا به اهداف خود برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرمداران نظام‌های جهانی و سلطه طلب منافعی دارند که تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن آن‌ها نیستند و هیچ‌گاه اعتراف به حق نخواهند کرد چرا که منافع آن‌ها در اعتراف به حق و حقانیت اسلام دچار خطر و تزلزل خواهد شد.

وی افزود: اما توده‌های مردمی جهان با فطرت‌های پاک مهیای پذیرش فرهنگ ناب اسلامی هستند.

دکتر حسینی با اشاره به مباحثی پیرامون واقعه غدیرخاطرنشان کرد: حرف ما این است که بعد از پیامبر اکرم (ص) باید کسی جانشین وی می‌شد که شبیه‌ترین به پیامبر و واجد بیشترین خصائل نیکو بود البته این نگاه ما به گذشته است.

وی افزود: اما ما نگاه به آینده جهان این است که بشریت برای آنکه از ظلم رهایی یابد باید موعودی از انسان‌های صالح و وارسته بیاید که منافع خویش را فدای بشریت کند.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی جامع الاطراف بوده که در هر حوزه‌ای در اوج کمال قرار دارد.

وی افزود: ده‌ها آیه قرآنی از جمله مباهله، ولایت، تطهیر در تأیید ویژگی‌های ایشان ابلاغ شده و با آیه الغدیر تکمیل می‌شود در این آیه تمامی تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) با تعیین جانشینی وی و ولایت به نتیجه می‌رسد.

حسینی با اشاره به اینکه که اسلام باید جهانی شود خاطر نشان کرد غلبه‌ای اسلام بر دنیا با غلبه فکر و اندیشه نشأت گرفته از تبار مولاعلی (ع) می‌سر می‌شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر به نهج البلاغه تآکید کرد و گفت: بدون تردید نهج البلاغه معجزه علوی است و عظمتی که در خطبه‌ها، سخنرانی‌ها و نامه‌های آن دیده می‌شود بسیار کم نظیر است.

حسینی در خاتمه بر معرفی هرچه بیشتر غدیر و عظمت این روز تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز